El festival internacional de cinema tanca la seva segona edició entregant el Falcó d'Or al film Battle in Seattle

TW
0

L’any 1999, l’Organització Mundial del Comerç organitzà a Seattle una cimera que, més enllà de reunir les més importants figures polítiques del món, també aplegà uns 100.000 activistes que provocaren el caos a la ciutat en una revolta considerada per molts com el naixement dels moviments antiglobalització. Deu anys més tard, l’irlandès Stuart Townsend ha portat aquesta història a la gran pantalla, l’ha fet viatjar fins a Eivissa i s’ha endut el Falcó d’Or a la millor pel·lícula del festival pitiús, que ahir clogué la seva segona edició amb una gala al palau de congressos de Santa Eulària. Battle in Seattle s’endugué dos falcons, el de millor pel·lícula i també el de millor edició. Tot i això les cintes més premiades foren Sleeping around (premi del jurat, millor director, millor música, millor director de fotografia i millor direcció artística) i Death in love (millor actriu, millor actor i millor guió). Durant la gala d’ahir vespre també es concedí un premi especial al director instal·lat a Eivssa Antoni Isasi, un dels grans promotors d’aquest esdeveniment.

Han estat set dies, amb set pel·lícules concursant en la secció oficial, que han acostat la gran de les Pitiüses al seu objectiu principal, "convertir-se en el Sundance europeu". Una fita que no es pot aconseguir amb dues edicions però sí que, tal com informaven des d’Eivissa, "s’ha notat molta millora en l’organització i el desenvolupmanet del festival respecte de l’any passat".

Inclòs al mateix festival ha tingut lloc també un interessant cicle de taules rodones entorn del cinema digital, un cicle Free Tibet i un altre de dedicat al cinema ecològic.

Tot i això, queda encara una assignatura pendent amb vista als propers anys com és la implicació dels ciutadans d’Eivissa en el dia a dia del Festival. L’horari de les projeccions, que es feien als Cinemes Serra devers les sis del capvespre, no era potser el més adequat per a la rutina dels eivissencs.

Fora de concurs s’ha de destacar la projecció de la pel·lícula Des Ilusions, un film francès rodat a Eivissa entorn del moviment hippy que tingué una bona acollida per part del públic local.

Durant tota la setmana l’illa d’Eivissa ha vist com estrelles com Elsa Pataky, Mira Sorvino i Jacqueline Bisset desfilaven per la seva particular estora vermella. El gran absent del festival, potser perquè era un dels més esperats, fou el pianista i compositor Michael Nyman. També hi han passat Anna Galiena, Nacho Cano, Kate Ashfield i els mallorquins Toni Bestard, Antoni Aloy i Juan Montes de Oca, entre d’altres. •