L'acte de fluir es pot entendre avui dia de moltes maneres. L'aigua flueix, la societat actual també. Flow, de l'anglès fluir, però també l'imperatiu flueix! és el títol que Pau Waelder ha posat a l'exposició que dissabte que inaugurarà un renovat Centre Cultural d'Andratx (CCA). Una exposició multidiciplinar on 14 artistes nacionals i interncacionals flueixen a través de l'art i les noves tecnologies.
Segons Pau Waelder, comissari de l'exposició i col·laborador del suplement l'«Espira» de Diari de Balears, «en el mateix acte creatiu també intervé el fluid. La pintura s'asseca, el fang se solidifica i tot flueix cap a una obra d'art». Tot i això, el concepte que més present està en la mostra és la gran repidesa en què es mou la nova societat de la informació «la nostra societat és molt fluida. Tot està en canvi continu i sovint ens pot costar seguir el ritme».
Pintura, dibuix, fotografia, gràfica, instal·lacions visuals i sonores, videoprojeccions... Flow aporta una nova visió de l'art contemporani que Wealder ha sabut trobar tot reflexionant entorn del seu concepte primari. Entre els artistes hi ha noms com Paz Alcoberro, Enric Font, Clara Boj i Diego Diaz; els italians Mauro Ceolin, Andrea Renzini o Sonia Cillari; els britànics Natasha Kidd, Andy Huntington i Katie Paterson; els nord americans Bill Thompson, Raïsa Venables o Gregory Chatonsky; els alemanys Peter Dreher i Peter Ruehle; la grega Maria Glyka; la francesa Haïdée Henry, el suís Nic Hess i el belga Koen Van den Broek. De tots ells, Wealder en destacà «la seva joventut» i «emergència». Molts dels artistes han realitzat la seva obra a posta per l'ocasió i, fins i tot, han utilitzat la imatge del CCA per dur-ho a terme.
De les catorze propostes, el comissari en volgué destacar algunes com l'obra de Paz Alcoberro que reflexiona sobre el flux continu d'imatges que ens ofereix la televisió o la del matrimoni valencià Clara Boj i Diego Diaz, que ens mostren «una realitat augmentada» fent visibles molts «fluxos que hi són però que nosaltres no veiem», com és la tecnologia Wi-Fi.
Wealder també ressaltà l'obra de Mauro Ceolin. L'italià es basa en imatges de manga o anime, n'extreu tots els personatges i hi deixa només allò que «flueix», ja sigui l'aigua, el fum o el vent.
També és interessant la intal·lació de Katie Paterson que vol mostrar el flux de l'escalfament global a través del so que produeixen els glacials a l'hora desfer-se, acompanyat d'un disc de gel que, a la vegada que emet el so, també es va desfent igual com ho faria el planeta.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.