«Cream espais a través de la llum, bé sigui mitjançant fibra òptica o amb la mescla d'aigua i pigments». D'aquesta manera l'artista mallorquí Bernadí Roig resumia ahir el treball que ell, juntament amb Chema Alvarogonzález i Daniel Canogar, presenten a partir d'avui en Es Baluard.El Museu d'Art Modern i Contemporani de Palma celebra el seu quart aniversari amb aquesta exposició en la qual, sota el títol Light Messages, els artistes indagen sobre la condició humana i la relació de l'home amb el seu entorn. Els recursos tecnològics són una de les eines que empren aquests tres creadors, que «han sabut incorporar-los al seu treball per després crear un discurs propi elaborant projectes molt singulars, que enriqueixen la nostra percepció de la realitat», assenyalà ahir la directora del museu, Marie-Claire Uberquoi, durant la presentació de la mostra, que romandrà oberta al públic fins l'1 de juny.
La llum, considerada material plàstic o escultòric, és l'eix unificador d'aquesta exposició a través de la qual Bernadí Roig, Chema Alvarogonzález i Daniel Canogar utilitzen diferents llenguatges per exposar realitats. «La llum et pot enlluernar o bé engegar», assenyalà Chema Alvarogonzález, ja que depèn de la intensitat particular o dels ulls en els quals es reflecteixi. Precisament una de les peces que aquest artista presenta en Es Baluard, té relació directa amb Mallorca. Visible és el nom de la instal·lació «en procés», segons indica Alvarogonzález, per mitjà de la qual setmanes enrere va treure «a passejar» la literatura. Composta d'un cotxe petit que sustenta un rètol vermell, l'artista ha recorregut diferents ciutats per fotografiar espais que l'interessen i, així, fer-los «visibles» a través de la seva mirada.
Unes caixes de llum amb fotografies tractades acompanyen aquesta instal·lació sempre en moviment depenent de l'indret. Per altre costat, la fibra òptica és l'element essencial de les peces que Daniel Canogar presenta avui a Palma. A través de la investigació i l'estudi, l'artista madrileny ha sabut explorar noves propostes amb sentit estètic. D'altra banda, l'artista mallorquí Bernadí Roig reflecteix en les seves escultures i instal·lacions la soledat i l'angoixa existencial de l'ésser humà.
S'ha de remarcar però que, malgrat que cada un dels tres artistes empra un llenguatge amb una essència pròpia, la mostra es presenta com un tot. «Tres artistes d'una mateixa generació en una sola exposició temàtica», aclarí Uberquoi. «L'art ha d'anar en context, i aquest context el trobam en els nostres companys», matisava Daniel Canogar en parlar de la unitat de la mostra.
Light Messages s'inaugurarà avui a les 20.00 hores i aquest cap de setmana Es Baluard ha previst dues jornades de portes obertes per tal de celebrar el quart aniversari. Per altra banda, la directora del Baluard, Marie-Claire Uberquoi, explicà ahir a Diari de Balears que probablement aquesta no serà la darrera mostra del centre essent ella cap del museu, encara que aclarí que parlar de noves direccions és avui contraproductiu. «És com fer futorologia o ciència-ficció, que l'únic que fan és mal al museu mateix».
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.