Calatrava inaugura tres ponts a la cituat italiana de Reggio Emilia

El primer ministre Romano Prodi assistí a la tallada de cinta

TW
0

El primer minister italià, Romano Prodi, presidí ahir la cerimònia d'inauguració de la darrera obra de Santiago Calatrava a Itàlia, tres ponts sobre el nou eix viari de la ciutat de Reggio Emilia. Els ponts fan part d'un unicum arquitectònic, que inclou la nova estació de ferrocarril de la línia d'alta velocitat Romà-Milà i una espectacular coberta de vidre per a l'estació de peatge de la ciutat. A la inauguració d'ahir, hi participaren també el mateix arquitecte valencià Santiago Calatrava i el batle de Reggio Emilia, Graziano Tropez, que qualificà els ponts com «una obra mestra signada per un dels mestres de l'arquitectura contemporània que és Santiago Calatrava».

Segons Tropez, «els nous ponts enforteixen el vincle entre Reggio i la cultura internacional i, a l'hora, són lloc de trobada, de cohesió entre la ciutat i el seu territori entre diferents sectors de la societat. Una vegada més, per tant, la bellesa entra en la vida diària de les persones». En paraules de Santiago Calatrava, «la intenció fou convertir la necessitat de construir una nova estació ferroviària i els ponts de l'autopista en una oportunitat de crear per a la gent una via més bella per acostar-s'hi i entrar a Reggio Emilia, crear una primera impressió de la ciutat que fos entesa d'immediat per aquells que visitin Reggio Emilia». Pel que fa a la finalització dels tres ponts, l'arquitecte apuntà que l'objectiu d'aquest projecte és millorar la comunicació entre Reggio Emilia i la resta del món, tant física com simbòlicament.

El pont de Bach de Roda dissenyat per als Jocs Olímpics de Barcelona fou el primer d'una important sèrie de projectes de ponts que han portat Calatrava a una reputació internacional. Així, a l'Estat espanyol, destaquen el pont Alamillo de Sevilla, el pont de vianants Campo Volantín de Bilbao o el pont de l'Alameda a València, mentre que en el camp internacional l'arquitecte ha signat el pont d'Europa d'Orlans, el pont de la Dona de Bones Aires, el pont James Joyce de Dublín o el pont Petach Tikvah a Tel Aviv.

El Ponte di Scavalcamento creat ara a Itàlia és un pont atirantat amb un arc que es desenvolupa seguint el seu eix longitudinal. A l'hora, aquest està flaquejat pel Ponte sulla Rotatoria su Via Filangeri i el Ponte sulla Rotatoria sullo Svincolo Autostrada A1.