Diferents etapes, diferents tècniques, temàtiques, mides o
missatges, però un mateix artista. Fins setze obres del pintor
català Joan Miró s'exposen aquests dies, i fins al pròxim 19
d'octubre, a la galeria Joan Oliver «Maneu» de Palma, sota el títol
Joan Miró. Pintures.
La mostra viatja, a través de les obres, en les creacions de les
últimes tres dècades de l'artistes. Aquarel·les, tintes, olis,
gouches, ceres o carbonets protagonitzen àmpliament les teles que,
majoritàriament, «amb pocs colors expressen moltes coses», va
explicar Joan Oliver «Maneu».
El gruix de l'exposició se centra en la dècada dels ansy 70.
Segons el galerista, la mostra es podria dividir en dues parts. Per
una banda hi ha «obres vistoses, en les quals les línies i els
colors són més evidents» i, per l'altra banda, hi ha també «obres
que destaquen per tenir una càrrega poètica més important».
«A Miró no li podem assignar una tècnica a una determinada
etapa, anava alternant en cada moment de la seva vida, passava del
més 'violent' a la sensibilitat, evidenciada en els traços o en
l'ús del color,» va explicar Joan Oliver.
Per exemple, l'exposició recull l'obra Sense títol, de 1970, que
és un gouache sobre paper de diari. «És una de les mostres de
l'admiració de Miró per l'imprès i per l'obra gràfica», va comentar
el galerista, que va destacar: «Ell va sentir un gran afecte pels
periodistes i els mitjans de comunicació, va fer bastants dibuixos
sobre fragments de diaris, però sempre amb un mateix missatge».
L'exposició compta amb tres peces destacades. Tête dans la nuit
II, del 1972, «és un dibuix d'una gran sensibilitat i finor, que té
molta història sense abusar d'excessius recursos expressius,» va
assenyalar. Aquesta obra té molta relació amb Personnage, oiseaux,
realitzada entre 1973 i 1977. Amb el mateix nom, Personnage,
oiseaux, Miró té una altar obra, realitzada també en els mateixos
anys, però en la que l'artista català va incorporar el llapis per
als traçats i va optar per la tècnica de l'esquitxada.
Finalment, l'exposició recull dues obres dels últims anys de
vida de Miró, en les quals «el que tenen el comú és la importància
del color negre», va resumir el galerista.
L'exposició de Miró. Pintures va gaudir d'un gran ressò durant
la passada Nit de l'Art.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.