TW
0

El president de l'Institut d'Estudis Baleàrics, Sebastià Serra, va mantenir ahir una reunió amb el seu homòleg del Ramon Llull, Josep Bargalló, com també amb Josep Lluís Cardod Rovira, vicepresident de la Generalitat, per afegir alguns «retocs» al programa de Frankfurt 2007. Serra qualificà la reunió de «cordial» i en féu un «balaç positiu», tot i que significà que els canvis s'hauràn de fer en el marc del conveni que l'anterior equip de l'IEB va signar i prenent com a referència un programa «bastant o molt tancat». Malgrat aquestes limitacions, el president de l'Institut d'Estudis Baleàrics va demanar a Bargalló una major representació insular dins el programa de la fira, per una banda amb l'increment d'escriptors illencs dins el programa unificat i més actes.

En aquest sentit, Serra explicà ahir que s'arribà a un acord que assegura la presència de l'exposició Miró i Mallorca en una coneguda galeria que no especificà, i no es descarta la possibilitat d'incloure-hi encara una altra mostra, de la qual no volgué parlar detalladament. Paralel·lament, anuncià que s'hi presentarà la traducció a l'alemany del volum revisat Miró i Mallorca. També de Mallorca eròtica, el llibre que diumenge passat es va presentar casal de Can Llobera de Pollença amb presència de prop de mil persones. Una edició en anglès de les Rondalles mallorquines, editades per la institució balear en col·laboració amb l'editorial Moll també hi serà presentada.

Quant a l'ampliació dels escriptors de les Illes en el programa, Serra aclarí que encara no en té un llistat definitiu, ja que primer voldria «fer alguns contactes amb ells i també comprovar la seva disposició» a participar en l'esmentada fira, de la qual la cultura catalana és la convidada d'honor enguany. En aquest sentit, el Diari de Balears va avançar divendres passat que entre els possibles escullits hi havia els següents noms: Llorenç Capellà, Jaume Santandreu, Josep Maria Quintana, Joan perelló, Miquel Bezares, Miquel Rayó, Miquel Mas i Àlex Volney, entre altres. Dins la setmana que ve, Sebastià Serra haurà de presentar la seva proposta definitiva a Bargalló, perquè ell pugui revisar-la i donar-li el vistiplau a l'ampliació.

Entre els actes que es podrien afegir al programa, Serra no descarta utilitzar l'espai anomenat Literatur Hause, on serà, per exemple, Bartomeu Fiol i que pot ser, al seu parer, un possible espai en què poder treballar. La integració dins l'Institut Ramon Llull no va figurar ahir a l'ordre del dia de la reunió, ja que, com digué la setmana passada, «aquesta hauria de ser una decisió política». Així mateix, Serra defensa tornar a entrar dins la institució, però des d'un marc federalista.