Duran, Fullana, Bellviure i Jordà, junts en la primera Producció del Mar

L'obra, sota el títol «Seqüències. Quatre ficcions d'avui», parla de l'actualitat a l'Illa

L'equip que treballarà en el muntatge es va reunir ahir al Teatre del Mar, per començar els assaigs. Fotos: M.À. CANYELLES.

TW
0

Seqüències. Quatre ficcions d'avui. Aquest és el títol del muntatge teatral amb el qual Produccions del Mar s'estrenarà davant el públic mallorquí. La cita es concretarà al Teatre del Mar el dia 11 d'octubre i la carta de presentació la signen quatre dels directors més reconeguts de les Balears: Pere Fullana, Rafel Duran, Joan Carles Bellviure i Biel Jordà, ahir reunits per primer cop abans de començar els primers assaigs. El muntatge serà integrat per quatre fragments diferents, amb un mateix fil conductor: la Mallorca de l'actualitat. El repartiment de l'obra serà format per Lluqui Herrero i Laia Oliveras i per Sergi Baos i Joan Manel Vadell, que sortiran a escena per parelles home-dona. L' escenografía serà a càrrec de Rafel Lladó.

La proposta de Joan Carles Bellviure durà per títol Fora de Camp, en una referència al mateix terme cinematogràfic i en aquest cas centrat en la «barreja entre el que es públic i el que és privat», com ell mateix explicà. També apareixerà en la seva proposta una relació de parella en la qual un home vol lligar amb una dona, malgrat el rebuig d'aquesta. Sergi Baos i Laia Oliveras seran els protagonistes d'aquesta part, en la qual es poden combinar el «divertimento i el clown» i en la qual «la música no tindrà un paper predominant». «El que imaginam del que no veim és sols el punt de partida de la meva història, que he plantejat com un exercici de recerca en la qual la improvisació en el treball hi tindrà un paper important», afirmà Bellviure, que serà el primer que començarà a treballar amb els actors.

La proposta de Biel Jordà tindrà un component poètic i visual molt més pronunciat, perquè en el seu «fragment» el text es mesclarà amb el circ i també amb la música i la cançó. L'espai físic és el punt de partida del treball de Jordà, que l'ha tractat des de dos punts de vista: «La dificultat de relacionar-nos amb un espai limitat com pot ser una illa o un pis, i per altra banda l'herència afectiva que hem rebut i que crec que la societat actual vol anar canviant», i que té a veure amb la mentalitat tancada respecte del que és «de fora». La càrrega visual d'aquesta part serà molt important, com avançà Jordà, que treballarà amb Vadell i amb Oliveras, que ha dirigit fa poc a La capsa de mu.

La peça de Rafel Duran, Mon(s)truaris, pren com a punt de partida els comentaris de la gent sobre la intervenció de Miquel Barceló a la Seu. «La meva intenció és dibuixar com un fris de la societat mallorquina amb la seva particular esquizofrènia», descrigué Duran, que també hi planteja una reflexió de la nostra societat i de la seva capacitat «d'assumir o no l'art contemporani de la seva època». El seu Mon(s)truari tindrà un to de «divertimento» i comptarà amb diàlegs tant en català com en castellà. Finalment, Pere Fullana proposa una «reflexió del conflicte entre la tradició i la societat de serveis», des d'un punt de vista «irònic i àcid», en el qual també l'especulació troba el seu espai. Herrero i Baos es convertiran en aquest «fragment» en un excursionista que va per sa Fosca i que és «abduït pels extraterrestres» i en el salvador d'aquest, tot plantejat com «un joc quixotesc» ple d'inquietuds i de desequilibris.