Harry Potter vola dels prestatges de tot el món

A Palma tres llibreries posaren a la venda la versió anglesa del darrer llibre de J.K.Rowling

TW
0

Després de mesos de suspens per conèixer com acaba la saga de Harry Potter, Harry Potter and the Deathly Hallows (Bloomsbury, 2007), ahir es va revelar el misteri. La matinada de dissabte es va posar a la venda a tot el món la versió anglesa del llibre de J.K. Rowling.

A Palma no es va viure el mateix enrenou que en altres llocs del món, amb coes quilomètriques i al·lots i no tan al·lots esperant dretets durant hores. La llibreria Book-inn va rebre uns 100 exemplars de la novel·la. Caterina Kourkoumeli, la propietària, va obrir ahir a les 9.30. Durant les dues primeres hores del matí Kourkoumeli ja n'havia venut 70 exemplars. «La gent ha arribat emocionadíssima, fins i tot hi ha hagut alguns ensurts per si no els havia guardat la reserva», va assegurar la llibretera.

Per a tots els públics  

«L'edat dels clients és molt àmplia, sobretot han vingut infants, però també hi ha hagut algun adult», va afegir Kouroumeli, qui va comentar que alguns clients havien fet una ullada immediatament a les darreres pàgines per conèixer de primera mà si el protagonista moria o no. El gran misteri.

El llibre, que costa 28'50 euros, també es va posar a la venda a la llibreria Lezama. «Ha vingut el papà amb l'infant o la mamà per fer algun regal», va comentar Francisco Molina, que va obrir en dissabte per a l'ocasió.

El centre comercial El Corte Inglés també va vendre exemplars en anglès de la novel·la. Allà, el Daily Bulletin va lliurar el premi del concurs que va realitzar al llarg de la setmana i que constava de cinc exemplars de l'últim Harry Potter.

«Esper que Harry sobrevisqui i que hi hagi un gran final, que els bons guanyin els dolents», va explicar la jove María Rodríguez. Per la seva part, Judy Ward va comentar que Voldemort i Snape havien de morir perquè Potter passàs a ser «el cap dels mags».

«Vull saber si Harry mor o no», va explicar Rodolphe. Monica Smithson va comprar el llibre per al seu al·lot, que creu que Harry morirà.
Amb Harry Potter and the Deathly Hallows, J.K. Rowling dóna per finalitzada una etapa que li ha suposat ser l'escriptora més rica del món. La sortida a la venda de l'edició en anglès del setè i definitiu lliurament de les aventures del més cèlebre mag de la literatura actual va superar les expectatives de les grans cadenes de llibreries de Madrid i en general de tot l'Estat i de la resta del món, ja que es van establir xifres rècord de vendes. Es preveu que tan sols a Londres se n'arribin a vendre durant el cap de setmana fins a tres milions d'exemplars.

No es pot negar que Harry Potter és una gran operació de màrqueting, però tot i això ha aconseguit engrescar grans i petits en la lectura.