TW
0

Des de dissabte mateix i fins al dia 4 de novembre es podrà visitar a la Fundació Maeght de Saint Paul de Vence (França) l'exposició Barcelone 1947-2007, dirigida per Michel Enrici i amb Victoria Combalía com a comissària, amb la col·laboració de l'Institut Ramon Llull. La proposta recull un total de 150 obres de 47 artistes contemporanis catalans, repartides en 800 metres quadrats d'exposició. Els autors seleccionats «són de Barcelona, hi han viscut o bé hi han treballat», assenyala la comissària.

És evident que l'obra de Joan Miró, al costat de la de Joan Brossa o la d'Antoni Tàpies, té una importància cabdal en una mostra que també posa un èmfasi especial en corrents com Dau al Set, o en els conceptuals. Altres noms mallorquins o lligats directament a Mallorca són els de Miquel Barceló, José Manuel Broto (el saragossà que, tot i que viu i treballa a París, ha passat temporades a l'Illa) o el mallorquí establert a Barcelona Ferran García-Sevilla.

El muntatge també inclou creacions d'altres artistes com Frederic Amat, Antoni Clavé, Hannah Collins, Modest Cuixart, Fontcuberta (que ara mateix exposa obres a la Fundació Pilar i Joan Miró de Palma), Josep Guinovart, Joan Hernández-Pijuan, Robert Llimós, Perajaume, Jaume Plensa (que l'estiu passat va exposar la seva Jerusalem a l'Aljub del Museu Es Baluard) o Carles Santos (músic i artista valencià).

La mostra (que ha permès veure l'obra de creadors catalans, de Gaudí a Dalí, al Museu Metropolitan de Nova York) pretén donar a conèixer la vitalitat extraordinària de Barcelona com a centre d'art dinàmic i innovador. La dada de 1947 queda fixada per la figura de Joan Miró, que mostrà el seu treball a la Maeght Gallery per primera vegada en la que seria l'Exposició Internacional del Surrealisme, que causà un cert escàndol. I el 1948 naixia Dau al Set, una revista d'art i avantguarda que constitueix una coratjosa temptativa per reactivar l'immobilisme forçat arreu de l'estat espanyol després de la Guerra Civil.