TW
0

El franciscà Antoni Martorell ha presentat a Roma la seva obra musical Paraliturgica de Sant Josep Obrer. Aquesta composició, per a cor i orgue, ha estat presentada en quatre ocasions interpretada pel mateix pare Martorell davant la Comissió Litúrgica Internacional i en una d'ella, fins i tot, es realitzà un enregistrament amb un cor pilot.

En el seu periple romà, Martorell s'ha entrevistat personalment amb el pontífex Benet XVI, coneixedor de l'obra liturgico-musical del compositor mallorquí, a qui animà a continuar exercint «el seu valuós ministeri musical en favor de la Litúrgia de l'Esglèsia Catòlica», segons fonts eclesiàstiques.

El papa Ratzinguer creu que la litúrgia de l'Església, «ben viscuda, realitzada i cantada, connecta els homes amb Déu». Martorell és actualment un compositor vigent i respectat al Vaticà, on ha tingut l'oportunitat de trobar-se amb importants celebritats del món eclesiàstic i de la música, com el cardenal arquebisbe de Nova York, Edward Egan, que fou alumne de Martorell, o el director de la Cappella Julia i organista de la Basílica de Sant Pere, Aurelio Porfiri.

Martorell ha desenvolupat la seva carrera musical a Roma durant 40 anys i tornà a Mallorca el 1982. Durant aquests darrers 25 anys a Palma, Martorell ha continuat la seva tasca musical, amb molta més dedicació, un cop abandonà les feines de professor d'institut o organista en més d'una basílica. A Mallorca ha pogut també aprofundir sobre l'antropologia cultural musical amb dues obres fonamentals: Sempreviva i Danses Populars de les Illes Balears, com també amb un altre repertori de caràcter profà.

També a l'illa s'ha dedicat a la composició simfònica, amb dues obres importants: Ditpicum iubilei, que fou estrenada al Vaticà durant la beatificació del pare Zegrí i Càntic a la Creature, la darrera composició per a cor polifònic i orquestra simfònica que serà presentada enguany al Teatre Principal.