El juliol arriba carregat de cursos per la formació contínua de l'actor

L'AAAPIB promou el III Stage de l'Intèrpret a les aules de l'ESADIB

TW
0

Amb la voluntat de convertir Mallorca «en un referent estiuenc dels actors», l'Associació d'Actors i Actrius Professionals de les Illes Balears (AAAPIB) organitza un any més el tercer Stage Internacional de l'Intèrpret. Des d'aquesta setmana i fins el 27 de juliol l'escola d'Art Dramàtic Esadib serà l'escenari dels quatre cursos oferts enguany: creació de personatges, crear teatre des de zero, interpretació davant la càmera i tècnica d'improvisació. Des de l'AAAPIB han celebrat «l'agradable sorpesa de comptar amb aquestes noves instal·lacions» ja que, afegí la presidenta, Lidia Sanchez, «és una satisfacció poder fer els cursos en condicions». Anteriorment, l'estada s'havia celebrat al Conservatori i a la Fundació Joan i Pilar Miró.

Pere Pau Sancho, responsable de formació de l'AAAPIB, explicà el contingut de tots els cursos i confirmà la seva bona acceptació ja que «molts d'aquests ja estan complets, hi ha fins i tot llistes d'espera i, per primer pic, tenim estudiants que vénen de fora de Mallorca». El primer dels cursos, que ja s'està celebrant actualment i fins divendres que ve, es desenvolupa sota el títol Creació de Personatges per a Teatre, Cinema i Televisió i està dirigit pel actor i director Miquel Crespí. La segona setmana de juliol serà el torn de Crear Teatre des de Zero, que anirà a càrrec d'Stefan Metz i ensenyarà a donar forma teatral a les idees. El 16 de juliol Gonzalo Baz dirigirà un dels cursos amb més demanda d'aquesta temporada: Interpretació davant la càmera que donarà les pautes per treballar a la televisió. La darrera setmana, Paula Galimberti instruirà les Tècniques d'improvisació.

Els cursos van dirigits a actors i actrius professionals, malgrat que no és una condició indispensable per poder-los cursar. Pels organitzadors, «aquest tipus d'stages són molt gratificants per als alumnes, ja que entre ells hi ha actors consagrats amb molt de bagatge i altres de més joves que comencen i volen aprendre».