Televisió de Catalunya acaba de recuperar l'espai Estrenes de
TV3, que emetrà 26 telefilms durant tretze setmanes, la nit dels
diumenges. Es tracta de llargmetratges de diverses temàtiques, com
Vida de família, del productor mallorquí Joan Ginard. Des de la
seva empresa Just Films, amb seu a Barcelona, han sortit les
pel·lícules de temàtica fantàstica Fràgils, el Segon nom i El sense
nom, dels directors Jaume Balagueró i Paco Plaza.
"Com vàreu arribar al món del cine?
"Jo vivia a Madrid a causa de mon pare. Després d'alguns anys
tornàrem i em vaig apropar al cinema a Barcelona amb la producció
de curts. L'any 96 vaig treballar a Els sense nom amb Jaume
Balagueró. Aleshores em vaig llençar i em va anar bé. Treballava de
funcionari a la Diputació i l'any 99 vaig muntar la meva empresa.
Vàrem fer Fràgils, ja amb un pressupost elevat i la vàrem dur a
Venècia i a Sitges.
"Són pel·lícules de gènere fantàstic i amb sortida al mercat
internacional.
"Jo, al començament, no era fan del cinema fantàstic però em vaig
apropar a aquest gènere a través de l'afició d'altres directors com
Balagueró. Vaig descobrir que era un cine molt atractiu i en el
qual existien molts més aficionats arreu del món, el que permetia
la consecució d'una dimensió internacional. Només a Europa hi ha
cinc festivals de cinema fantàstic. A EUA es varen distribuir 1.700
còpies de Darkness, quelcom que no ha fet ni Almodóvar. Els sense
nom va guanyar el premi Mèliés d'Or el 1999, i El Segon nom va
obtenir el Mèliés d'Argent el 2002.
"Heu produït també telefilms de caràcter social.
"Sí,
ha estat una manera de compensar, amb una línia social dirigida a
un altre tipus de públic. En aquest sentit, Televisió de Catalunya
ha apostat fort per aquesta programació. Acaba de començar una
sèrie de 26 TV movies, en la qual s'inclourà Vida de Família, que
hem fet nosaltres.
"Quina és la major dificultat d'un productor?
"La
nostra agenda està massa plena. Has d'escollir nous projectes i
directors. La realització de producció t'obliga a controlar les
despeses de les pel·lícules. S'han de cuidar les relacions entre
director i actors. A més, el tema financer et fa patir ja que
necessites recursos, s'han de demanar préstecs i els bancs no tenen
pietat.
"Després de l'èxit de Yo, de Rafa Cortès a Canes i la
repercussió de La caja Kovak de Daniel Monzón, què opinau del
cinema que es fa a Mallorca?
"Abans estàvem condicionats a
Madrid i Barcelona però ara es fa bon cinema a Andalusia, València
o Mallorca. Estam en la societat de la informació i el transport és
molt més àgil. I els alemanys empren Mallorca com a plató de fa
anys.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.