El menorquí Damià Rotger guanya el II Premi Laus de Disseny Gràfic

El jove presentà un joc de quatre capses de cartó de «packaging»

TW
0

El jove menorquí Damià Rotger ha guanyat el segon premi Laus de Comunicació i Disseny Gràfic de l'Associació de Directors de Comunicacio Gràfica i dissenyadors d'Espanya, la qual cosa el situa entre els grans noms d'aquest certamen. Aquesta és una gran notícia per a un jove de tal sols 25 anys que presentà un conjunt de quatre peces de packaging, que li havia encarregat el forn Paco de Maó. Rotger es mostrà ahir molt satisfet i orgullós que el jurat s'hagi fixat en «una cosa tan mallorquina» com és aquest conjunt de capses de cartó per guardar-hi ensaïmades i pastissets fets de manera artesana. Rotger creu que el jurat ha tingut en compte el repte del jove dissenyador, que s'havia d'adaptar a un pressupost econòmic que no li permetia usar més de dos colors per a cada una de les capses. «A més, havia de fer unes peces divertides i exclusives, de manera que anava canviant-ne l'estampat», explicà. Aquest jove menorquí anà assajant també diferents matisos dels colors emprats, per crear una visió diferent.

L'objectiu de Damià Rotger no era crear una identitat corporativa, sinó un sistema corporatiu, que «et permet tenir una certa llibertat i, encara que les capses no siguin iguals, un pot veure que tenen una línia comuna i que totes pertanyen al forn de Can Paco. En lloc de dissenyar un símbol o una marca, vaig optar per capgirar-ho i per crear així un sistema comunicatiu», afegí. Amb l'objectiu de facilitar la feina d'emmagatzematge al forner, les capses de cartó es desmunten amb facilitat i no duen cap classe de cola ni de grapes, perquè el dissenyador entén que el producte alimentari que guarden requereix tractar-lo amb delicadesa. Damià Rotger afirmava ahir que «el jurat ha valorat les limitacions que té el projecte que es presenta i les solucions que el dissenyador hi aporta amb vista al client». Els premis es lliuraren el passat 15 de maig.