Èxit de participació al Concurs de Redacció en Català de Coca-Cola

Devers 240 joves competiren a la final del concurs al Ramon Llull

TW
0

C.AGUSTÍN. Palma.
La Direcció General de Política Lingüística de la Conselleria d'Educació i l'embotelladora de Coca-Cola a Balears, COBEGA S.A., han organitzat la segona edició del Concurs de Redacció en Català, la final del qual es va celebrar ahir a l'Institut Ramón Llul de Palma, amb un èxit de participació.

Un total de 44 instituts de Balears i 3.350 alumnes de segon curs d'Educació Secundària han concursat en les fases prèvies del certamen. D'aquests, 239 joves van prendre part ahir, simultàniament en totes les Illes, en la final.

A Mallorca van arribar a la final 160 estudiants. La prova va començar a les 10.00 hores a l'IES Ramon Llull. Gabriel Mulet, director de màrqueting de Coca-Cola, i el periodista i membre del jurat Mateu Cladera donaven a conèixer el tema proposat per a la redacció final: «Un món sense esport».

L'objectiu del concurs és promoure entre els joves la redacció en català sobre temes d'actualitat vinculats a hàbits de vida i lleure saludables.

Aquesta segona edició del concurs de redacció en català ha comptat amb un notable increment de participants. En concret, a l'edició de 2007 s'hi han afegit 700 estudiants i sis instituts més. L'augment de participants s'ha reflectit també en el nombre de finalistes mallorquins, que han passat de 80 el 2006, a 160 enguany.

Els resultats del concurs es donaran a conèixer el mes de juny. Hi haurà premis per als sis millors treballs de cada una de les Illes.

Una vegada seleccionats els treballs guanyadors, el jurat autonòmic elegirà les tres millors redaccions. El premi per al primer guanyador és un viatge a Londres, al qual anirà acompanyat pel seu professor. El segon i el tercer classificats realitzaran La ruta del Romànic.