Eren enllestides a l'avinguda aleshores anomenada d'Estanislao Figueras les obres d'una fàbrica, en aquells dies, de la primavera del 1921, ben singular. Es tractava d'una indústria, no massa gran però amb molta ambició, per produir automòbils. Aquesta seria propietat de Lacy Ribas i del mecànic francès Alfred Ouvrarte. El negoci era arriscat. La producció duia fortes despeses i els preus del producte eren molt alts. Així i tot, la cosa va anar endavant. La majoria d'aquells vehicles circulaven per l'Eixample i les carreteres de l'Illa en competència amb els nombrosos cotxes de cavalls i altres molts carruatges privats o públics. De diferents marques d'automòbils se'n podien veure pels carrers un parell de centenars i el bon observador en sabia distingir el tipus de carrosseria: el torpede, el coupé-limousine i el cabriolet. Recorrien en aquells anys 20 els carrers i avingudes de Palma, l'antiga i la nova, prestigiosos viatgers escriptors que volien associar el confort automobilístic al paisatge mallorquí.
Sa fàbrica de cotxos (1921)
28/03/07 0:00
També a Illes Balears
- S'inaugura In Rock, el rocòdrom més gran de les Illes Balears
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- IB3 Televisió estrena 'Vides de Rondalla', presentat per Maria de la Pau Janer
- SIAU romp el silenci entorn del mestre i cantant Miquel Roldán
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.