Milers de persones es van manifestar ahir a la ciutat occitana de Besiers, a l'Estat francès, en defensa de l'occità, arribades majoritàriament de les regions del sud de França on es parla aquesta llengua, però també del nord de l'Estat espanyol i d'Itàlia. La Policia xifrà en uns 18.000 els participants, mentre que els organitzadors elevaren l'assistència a 20.000 persones.
El portaveu d'una de les sis organitzacions que formen el col·lectiu convocant de la marxa, «Anem, per la lenga occitana, oc», va destacar la «molt bona» participació a la manifestació, que va doblar la d'una altra efectuada a Carcassona el mes d'octubre de 2005.
«Volem un estatut per a la llengua occitana (...) perquè sigui reconeguda per la societat», va subratllar el portaveu en recordar la principal reivindicació d'aquest col·lectiu, al qual han mostrat el seu suport 300 càrrecs electes, 200 associacions culturals i més de 500 personalitats del món cultural, associatiu, econòmic i esportiu.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.