TW
0

La firma italiana de moda Dolce&Gabbana anuncià ahir la retirada de tota la campanya publicitària a l'Estat espanyol, on es nega «la llibertat creativa que sempre l'havia caracteritzat», segon un comunicat datat a Milà. La decisió s'ha pres perquè el mes passat l'Institut de la Dona espanyol li demanà la retirada d'un anunci en el qual apareixia un home amb el tors nu subjectant pels canells una dona prostrada al terre, mentre quatre homes més contemplen l'escena, que «conté mostres de violència contra la dona». En vista de la demanda de l'organitzacio, els modistes han eliminat l'anunci a l'Estat i han assegurat que Espanya «ha quedat un poc enrere», i no sap apreciar una foto artística. Pocs dies després, Amnistia Internacional a Itàlia, sindicats i alguns diputats demanaren la retirada de l'anunci, que a parer seu representa «una apologia de la violència contra la dona». Segons el comunicat difós ahir, els dissenyadors creuen que «darrerament, amb el seu clima de censura, Espanya demostra que vol llegir pertot arreu missatges negatius, fins i tot allà on no n'hi ha».

Per tant, assenyalen que la decisió de suspendre la publicitat de la firma a l'Estat espanyol s'ha fet «inevitable», si bé expressen la intenció d'organitzar alternatives dirigides de manera específica als clients espanyols. Domenico Dolce i Stefano Gabbana esperen que altres estilistes que han estat el centre d'atenció per motius anàlegs prenguin mesures respecte d'Espanya, ja que «no tan sols ha estat el primer país que ha formulat acusacions il·legítimes, sinó que ha donat peu a polèmiques també en altres estats».