TW
0


El fotògraf Carles Domènec, corresponsal habitual a Barcelona de Diari de Balears, inaugurarà demà, a l'Espai Ramon Llull de Palma, la seva exposició Dones després de Beijing, en la qual es podran veure una cinquantena d'instantànies preses pel mallorquí arreu del món en els últims cinc anys, amb la dona com a tema central del seu treball. Es tracta d'una mostra que compta amb el suport de la Conselleria d'Educació i Cultura del Govern i de l'Institut de la Dona. Fa més de deu anys, les conferències internacionals sobre la dona, organitzades per Nacions Unides a Pequín, van contribuir a promoure els drets humans universals i sensibilitzar el gran públic sobre la igualtat de gènere. Llavors es varen tractar dotze àmbits d'actuació en relació a la dona, com la salut, el treball, els drets humans i l'educació. Així, a la mostra es poden veure fotografies que tenen a veure amb cadascun d'ells i ofereixen un plantejament de la situació de la dona contemporània.

Els visitants de l'Espai Ramon Llull podran descobrir un total de cinquanta fotografies del col·laborador gràfic d'aquest diari. Segons va explicar l'artífex de Les dones, després de Beijing, aquesta exposició neix «del fotoperiodisme», encara que també es poden trobar algunes imatges de tipus més personal com les de la seva neboda sis hores abans de néixer i quatre mesos i mig després. «Per a mi, com a periodista, hi ha tot un seguit de grans temes de principis del segle XXI i sens dubte el de la dona és un dels principals, perquè les dones de la nostra generació, les que tenen entre 20 i 40 anys per primera vegada no estan subjectes a una tradició que ha estat marcant les seves vides des de fa segles», afirma Domènec.

A la mostra, el fotògraf ens fa també un catàleg dels espais per on s'ha estat movent en els darrers anys: Nova York, París, Cuba, Barcelona, Itàlia, Mallorca, altres països europeus... tots ells formen part de la història personal de Domènec, tots ells són escenaris que ha captat a través del visor de la seva càmera per captar la història de les dones «però sense fer cap militància de cap tipus, sinó des de la perspectiva del periodista que cerca històries».