Troben restes humanes de fa uns 2.000 anys en un estadi de Cali

Els residents de la zona parlaven d'«esperits que no deixen dormir»

TW
0

Un grup d'antropòlegs colombians ha descobert restes d'indígenes que habitaven fa devers 2.000 anys la regió de la vall del Cauca, sepultats al terreny on s'alçarà l'estadi de futbol que construeix el Club Deportivo Cali.

La Universitat Nacional de Colòmbia ha informat de la troballa, indicant que els seus antropòlegs han trobat prop de 45 tombes.

La construcció de l'estadi, amb capacitat per a 52.000 espectadors, allotjaments i locals comercials, està a punt d'acabar, amb inversions de més de trenta milions de dòlars en una àrea rural de Palmira, ciutat pròxima a Cali, la capital de la vall el Cauca.

Segons els investigadors, abans de descobrir-se les fosses, els residents de les finques pròximes parlaven d'«esperits que no deixen dormir», mentre que els obrers atribueixen a la presència de les tombes accidents aparentment inexplicables.

Així, comenten que hi anà un mèdium i dictaminà que la causa dels problemes eren les restes d'una xaman, una espècie de guia espiritual, que exigia el seu consentiment perquè pogués continuar la construcció de l'estadi.

El solar on s'edifica es troba a la terrassa de Palmaseca, formada durant el període terciari i que abans s'utilitzava per conrar canya de sucre, blat de moro i cotó, a més de criar-hi bestiar. Durant les primeres excavacions per a la construcció del recinte esportiu aparegueren restes ceràmiques i, més tard, tombes.