Consum inicia una prova pilot amb 300 dones de l'Estat per saber la talla mitjana espanyola

Una segona fase del projecte analitzarà 8.500 cossos femenins entre els 12 i els 70 anys

TW
0

L'Institut Nacional de Consum va començar ahir la primera fase d'un estudi antropomètric que servirà per conèixer la talla mitjana de les dones espanyoles i homogeneïtzar així el tallatge de les peces de vestir i promoure una imatge saludable.

En aquesta primera fase, 300 dones de Madrid, Tarancón (Conca) i Qartell (València), elegides aleatòriament, se sotmetran a un estudi antropomètric que serà realitzat per personal de l'Institut Biomecànic de València.

Els resultats de l'estudi, que es coneixeran a finals de primavera, mostraran quines són les dimensions corporals i la forma del cos de les dones espanyoles, segons la seva edat, i serviran per definir patrons estàndards i redefinir el tallatge de la roba a les botigues espanyoles i adequar-lo a la realitat de les dones.

A partir d'aquí, l'estudi s'estendrà a la resta d'Espanya, durarà un any, i es realitzarà a 8.500 dones, d'entre 12 i 70 anys, que seran seleccionades aleatòriament. Les dones que accedeixin a formar part d'aquesta experiència tindran tres cabines distribuïdes en les 60 localitats elegides per al mostreig, i rebran en canvi un obsequi.

L'estudi antropomètric es realitza amb una cabina de 2 x 2 metres de base i 3 d'alçada en la qual un làser vertical efectua 130 mesuraments en 30 segons de les quals s'obtenen imatges en tres dimensions, longitudinals i perimetrals del cos complet. Alhora, una bàscula situada a la base de la cabina pesa la dona que se sotmet a l'estudi.

Finalment, el personal de l'Institut de Biomecànica de València realitza unes proves de mesurament dels plecs cutanis per conèixer també el grau de greix acumulat sota la pell. La directora General de Consum, Àngeles Heras, explicà ahir durant la presentació de la prova, que els resultats de l'estudi seran analitzats en la Comissió de Seguiment del Ministeri de Sanitat i Consum amb el sector de la moda.