El cos sense vida de la germana petita de la princesa d'Astúries aparegué ahir dematí en circumstàncies que ni la família Ortiz Rocasolano ni tampoc la Casa Reial no han aclarit. Erika Ortiz, de 31 anys, separada i amb una filla de sis anys, va ser trobada a l'apartament de fadrina de Letízia, al barri madrileny de Valdebernardo, on residia des del trasllat de la seva germana a La Zarzuela. Després d'una baixa per depressió, Erika havia demanat dos dies de permís.
La notícia agafà de sorpresa i commocionà tota la família Ortiz. Els pares d'Erika Ortiz se n'assabentaven mentre eren a la feina i foren ells mateixos els qui avisaren la Casa Reial. Després de difondre's com una reguera de de pólvora a primera hora del capvespre, la família es cuidà de fer pública la notícia amb un comunicat en el qual demanava als mitjans de comunicació «prudència i respecte», davant d'allò que consideren un assumpte estrictament familiar. Tot plegat contribuí encara més a avivar els rumors sobre la causa de la mort.
Per la seva banda, la reina Sofia se n'assabentà mentre era a Indonèsia, on és de viatge per conèixer projectes humanitaris a la zona dels voluntaris espanyols. Tampoc el rei Joan Carles no era a Espanya, ja que és de visita oficial a Alemanya. Ambdós han avançat la seva tornada després de conèixer la notícia. Segons pareix, els prínceps d'Astúries eren a la seva residència de La Zarzuela quan es va fer públic el trist esdeveniment.
Allau de reporters
Des del primer moment, una riuada de fotògrafs es congregà a la porta de l'habitatge, situat a la localitat madrilenya de Valdebernardo, on la Policia desplegà un dispositiu especial per preservar la seguretat de la família, ja que els pares de la morta anaren al domicili. També hi acudí un jutge d'Instrucció de Madrid acompanyat de dos policies per conèixer els detalls de la mort d'Erika Ortiz i per procedir a l'aixecament del cadàver. Alguns reporters no varen tenir manies per demanar a la jutgessa de guàrdia de manera explícita si Erika s'havia llevat la vida, però la funcionària guardà en tot moment un silenci respectuós.
Cap les 16.30, un cotxe fúnebre sortí de l'edifici per al trasllat de les restes d'Erika Ortiz a l'institut anatòmic forense de la Ciutat Universitària de Madrid, on se li practicà l'autòpsia. Ni el jutge ni els familiars presents al domicili de la germana petita de Letícia no feren cap classe de declaració, per mantenir en secret el presumpte motiu de la mort.
La família d'Erika Ortiz es trobava molt afectada. La seva germana, Telma Ortiz, que era a les Filipines per motius de feina quan es va fer pública la notícia, està «destrossada». També l'exmarit d'Erika Ortiz, l'escultor Antonio Vigo, se sentia molt «afectat» per allò ocorregut i demanà «comprensió en aquests moments tan durs». A més, Vigo confirmà que la filla d'aquest i d'Erika, de 6 anys, està al seu domicili i encara no coneix la notícia, i també demana «respecte» per a ella als mitjans.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.