TW
0

Partint del concepte de Sud com a reflex de decadència i crisi de «la conjuntura històrica actual», el fotògraf mallorquí Juan Antonio García ha recollit un conjunt de vint-i-dues instantànies preses a diferents llocs de l'Estat i del món que romandran exposades al Casal Balaguer fins dia 22 de febrer.

«L'atzar de la pròpia vida m'ha duit a viatjar per Cadis, Istanbul, Roma, Mauritània, Egipte o Cuba però no he anat a aquests llocs a la recerca de les fotografies», explicava ahir l'artista, després d'indicar que la mostra porta com a títoCampos del sur perquè aquest era el nom que tenia el carrer gadità on prengué la primera imatge d'aquesta col·lecció. García assegurà que ha intentat «no renunciar a l'aspecte estètic de les imatges» sinó que ha procurat que «totes funcionin com petits poemes», que definí també com «natures mortes de reporter».

Entre aquestes 22 instantànies n'hi ha d'analògiques i de digitals i totes han estat editades pel propi García. La majoría d'imatges reflecteixen espais o objectes estàtics, exeptuant-ne algunes en les quals apareixen persones. El fotògraf assegura al petit catàleg de l'exposició que ha intentat «dotar aquestes imatges de llocs i coses aparentment banals, d'una perspectiva estètica que ens permeti reflexionar sobre les possibilitats de trobar-nos amb la bellesa intrínseca que posseeixen».

La llum, en algunes fotografies més natural i en d'altres més artificial, esdevé així mateix un element significatiu en el conjunt de les imatges pel sentit que els atorga.