Partint del concepte de Sud com a reflex de decadència i crisi
de «la conjuntura històrica actual», el fotògraf mallorquí Juan
Antonio García ha recollit un conjunt de vint-i-dues instantànies
preses a diferents llocs de l'Estat i del món que romandran
exposades al Casal Balaguer fins dia 22 de febrer.
«L'atzar de la pròpia vida m'ha duit a viatjar per Cadis,
Istanbul, Roma, Mauritània, Egipte o Cuba però no he anat a aquests
llocs a la recerca de les fotografies», explicava ahir l'artista,
després d'indicar que la mostra porta com a títoCampos del sur
perquè aquest era el nom que tenia el carrer gadità on prengué la
primera imatge d'aquesta col·lecció. García assegurà que ha
intentat «no renunciar a l'aspecte estètic de les imatges» sinó que
ha procurat que «totes funcionin com petits poemes», que definí
també com «natures mortes de reporter».
Entre aquestes 22 instantànies n'hi ha d'analògiques i de
digitals i totes han estat editades pel propi García. La majoría
d'imatges reflecteixen espais o objectes estàtics, exeptuant-ne
algunes en les quals apareixen persones. El fotògraf assegura al
petit catàleg de l'exposició que ha intentat «dotar aquestes
imatges de llocs i coses aparentment banals, d'una perspectiva
estètica que ens permeti reflexionar sobre les possibilitats de
trobar-nos amb la bellesa intrínseca que posseeixen».
La llum, en algunes fotografies més natural i en d'altres més
artificial, esdevé així mateix un element significatiu en el
conjunt de les imatges pel sentit que els atorga.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.