TW
0

Las dues principals cases de subhastes de Londres, Christie's i Sotheby's, aspiren a superar aquesta setmana entre ambdues la xifra rècord de 400 milions de lliures (600 milions d'euros) en les seves vendes d'art impressionista, modern, surrealista i de postguerra.

Fonts de Christie's van expressar la seva confiança de poder assolir els 207 milions de lliures, que seria la xifra més alta per una subhasta a Europa, mentre que Sotheby's parla d'arribar als 200 milions de lliures (300 milions d'euros).

Ambdues tracten d'aprofitar un mercat pròsper, enfortit per l'arribada d'oligarques russos, nous milionaris dels països asiàtics, Xina inclosa, i financers de la City que neden en diners gràcies a les primes extraordinàries rebudes pels beneficis de les seves empreses.

Les dues cases de subhastes competeixen entre si amb obres procedents de col·leccions privades que inclouen els noms més representatius de l'art de l'últim segle i mig.

Poques vegades en efecte han pogut veure's juntes fora d'un museu obres de tanta qualitat com les que es poden admirar aquests dies a les seves sales.