TW
0

N.ABAD/R.C. Palma.
Després de l'èxit internacional d'Art, Yasmina Reza es va torbar cinc anys a publicar la seva següent obra de teatre, Tres versiones de la vida. En aquesta nova proposta, l'autora francesa torna a indagar en les tensions de les relacions humanes, encara que aquesta vegada centrades en els conflictes de parella i entre col·legues. L'obra, produïda i interpretada per l'actriu Sílvia Marsó al costat dels televisius Carmen Balagué, José Luis Gil (ambdós d'Aquí no hay quien viva) i Joaquín Climent, romandrà en cartell fins el 30 de desembre, dissabte, a l'Auditòrium de Palma.

«Aquest muntatge presenta tres versions diferents d'una situació peculiar, la que es crea quan una parella arriba a una casa per sopar i els amfitrions no hi comptaven fins al dia següent i tenen la casa desorganitzada i la nevera buida», va explicar ahir Sílvia Marsó. A partir d'aquesta situació, Tres versiones de la vida es passeja amb facilitat per temes com «la seducció i l'abús de poder, les influències, la crueltat i la recerca de l'èxit més enllà de tot sacrifici», en paraules de l'actriu. Per a Joaquín Climent, «aquesta obra pretén provocar la reflexió i el debat mostrant que l'existència pot ser de formes molt diferents».

La història de Tres versiones de la vida sempre es desenvolupa igual però en cada una d'elles els personatges canvien la seva situació de poder i alternen la sort i la desgràcia. Reza tracta l'èxit que la societat imposa com més aviat millor; millor perquè, si no és així, es corre el risc de ser un fracassat, de ser víctima de les relacions de parella, de l'abús de poder i de la relativitat de les coses.

Natalia Menéndez, filla de l'actor ja desaparegut Juanjo Menéndez, s'ha ocupat de l'adaptació de l'obra, traslladant la seva acció de París a Madrid. Aquesta directora ha tingut entre mans alguns projectes importants com adaptacions de Don Juan Tenorio.

D'altra banda cal dir que Tres versions de la vida, la cinquena i darrera comèdia de Yasmina Reza, que és una àcida variació sobre les impotències i mesquineses quotidianes amb les quals s'enfronten els éssers humans, es va estrenar simultàniament l'any 2000 a Viena, París i Atenes.