Barceló exposa les aquarel·les de «La divina comèdia» a Barcelona

El pintor de Felanitx exposa a la Ciutat Comtal després de vuit anys

TW
0

C. DOMÈNEC. Barcelona.
L'artista Miquel Barceló va inaugurar ahir el Centre Cultural Fundació Cercle de Lectors de Barcelona, amb l'exposició, que s'exhibeix per primera vegada a l'Estat, de les aquarel·les inspirades en la Divina Comèdia de Dant Alighieri. L'acte va comptar amb la presència del príncep Felip i una nombrosa representació d'intel·lectuals catalans. Aquesta nova exposició de Barceló a la Ciutat Comtal, vuit anys després de la retrospectiva que va oferir al Macba, inclou tres quadres de gran format. Es tracta de Multiplicació del pa i els peixos II (2003), mural ceràmic que «forma part de les proves per a la intervenció a la Seu», explicà el pintor; La Grotte (2002), «una versió de les coves del Drac»; i Crâne aux allumettes (2006). La mostra inaugurada és fruit de la proposta del Cercle de Lectors d'il·lustrar un text clàssic amb motiu del 40è aniversari de l'empresa, l'any 2002. Aquests originals de Barceló ja s'han exposats al Louvre de París, a la Universitat de Guadalajara per a la Fira Internacional del Llibre i al Castel Nuovo de Nàpols, durant la Setmana Cultural Catalana.

Barceló va guiar el príncep durant un recorregut per l'exposició. El pintor declarà que «al príncep li han fet gràcia els autoretrats i alguns retrats d'amigues, de la sèrie Infern». Nombroses personalitats de la cultura acudiren a la inauguració, com José Saramago, Josep Palau i Fabre, Eduardo Mendoza, Federico Mayor Zaragoza, Maria del Mar Bonet o Emili Manzano, entre altres. Sobre la intervenció a la catedral de Palma, Barceló destacà, sense concretar-ne el dia exacte, que «s'inaugurarà pel febrer». L'esdeveniment coincidirà amb l'escenificació a la Llonja de Pas doble, una performance sobre el procés creatiu desenvolupada amb el coreògraf Joseph Nadj. En aquesta proposta, el coreògraf francès i Miquel Barceló se submergeixen en un procés creatiu amb fang sobre l'escena, per deformar, moldejar i tirar-se mútuament aquest material durant una hora, fins a acabar convertint el conjunt en una escultura animal per on desapareixen. El mateix espectacle es podria representar, el mes de juny, al Teatre de París.