Antoni Garau només abandonarà el Casal Balaguer per ordre d'un jutge
El president del Cercle de Belles Arts és ferm davant la postura «excloent» de Cort
Antoni Garau amb el vicepresident Nadal i l'escriptor Guillem Rosselló. Fotos: JOAN TORRES.
Antoni Garau, president del Cercle de Belles Arts, va manifestar ahir la seva postura rotunda davant les intencions que l'Ajuntament de Palma té per al casal Balaguer. Segons Garau, la relació amb aquest consistori, «no amb els anteriors, siguin del PP o del PSM, sinó només amb aquest», ha estat molt dolenta, ja que «no han volgut fer mai un conveni compartit sinó que sempre s'han basat en l'exclusió». L'Ajuntament de Palma, propietari del Casal Balaguer, ha redactat recentment uns estatuts segons els quals ells gaudeixen de tot l'edifici i «a nosaltres ens en cedeixen només una petita part», va dir ahir el president del Cercle. Garau es mostrà ahir disgustat amb les intencions de Cort, i va confessar que ells tenen la clau del casal «i només marxarem si és per l'ordre d'un jutge». La voluntat de Julio Balaguer fou que el seu edifici fos la seu del Cercle de Belles Arts i així ho constata «la placa que hi penjà la seva viuda». Garau recordà que la donació es va fer a l'Ajuntament però «que s'havia de respectar sempre la voluntat dels donants». El president del cercle també va explicar que, després de la donació, amb aquests documents es dirigiren a la Universitat de les Illes Balears perquè en traguessin les seves conclusions, que foren totalment favorables al Cercle de Belles Arts. Segons l'informe de la UIB, va explicar Garau, tot i que l'Ajuntament n'és el propietari, «el Cercle de Belles Arts és el posseïdor exclusiu i excloent del casal» i és ell qui pot cedir-ne, o no, les seves parts.
També a Illes Balears
- Un ciutadà envia una carta a la consellera de Salut per a denunciar el tracte lingüístic rebut a l'hospital Verge de la Salut
- El ple del Consell de Mallorca vota en contra de la subvenció per a la Setmana del Llibre en català
- Concentració aquest dijous: «Contra la segregació i l’empobriment del saber, reivindicam una educació pública, de qualitat i en català»
- Sergio Rodríguez (Vox), desbocat al Parlament
- Quan començarà el curs escolar 2025/2026 a les Illes Balears?
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.