La companyia Animalario du a escena el 'Hamelin' més suggeridor

L'obra es representarà avui a l'Auditòrium i demà al Teatre d'Artà

TW
0

Un nin víctima d'abusos, un jutge, els pares del nin, un presumpte abusador, una psicopedagoga i un contador de contes són els únics elements que necessita la companyia Animalario per dur a escena el muntatge Hamelin, una obra inspirada -«no centrada»- en un cas sobre presumtes abusos contra un infant, i a través de la qual «es proposa al públic un joc d'imaginació». Hamelin, que es va representar ahir a l'Auditòrium, es tornarà a escenificar avui a les 22.00 hores a Palma i diumenge a les 20.30 hores al Teatre Municipal d'Artà.

El director de l'espectacle, Andrés Lima, n'avançà que presenta «una trama policíaca i amb un format semblant al d'una vista oral». L'escenificació, continuà, «és molt austera» ja que els actors apareixen damunt l'escenari amb roba de carrer, a fi de «convidar el públic a un exercici de reflexió i d'imaginació constants».

«L'estètica del muntatge té molta relació amb l'ètica de l'obra», puntualitzà Lima, després d'assegurar que és precisament per això que «el llenguatge i les paraules hi juguen un paper tan important», sobretot en el cas dels pares del petit, que «tenen manca de recursos econòmics i també problemes de capacitat d'expressió». «No es tracta d'una obra maniquea -assegura-, ja que la idea ha estat no prejutjar els personatges», i proposa «que sigui el propi espectador qui ho faci». D'aquí, afegí, el paralel·lisme amb el flautista de Hamelin.

Andrés Lima, que a més de director fa de narrador; Alberto San Juan, Guillermo Toledo, Nieve de Medina, Javier Gutiérrez, Roberto Àlamo i Nathalie Poza són els actors encarregats d'encarnar aquest «Hamelin» de Juan Mayorga que, tot i partir d'un tema dramàtic, utilitza l'humor per allunyar-se del rerefons de la història.

Alberto San Juan, que representa el petit Jose Mari, confessà que al principi es va «capficar molt en el fet d'interpretar el paper d'un nin», fins que decidí «deixar de pensar-hi i fer-ho sense intentar imitar-ne cap, sinó tractant d'adoptar el seu punt de vista». També per a Guillermo Toledo, presumpte abusador a l'escenari, aquesta obra va ser un repte, però sobretot «pel canvi de registre» al qual es veu sotmès. «Em va costar molt no prejutjar un pedòfil, però em vaig centrar en el diàleg escrit. Sols vaig haver de mostrar amor, però per un nin», assenyalà l'actor.