Laffitte omplirà de música i de poesia medieval el parc de la Mar

La cantant clausura avui el cicle Cançons a la Mediterrània a Palma

TW
0

M.POQUET.Palma.
La cantant Maria Lafitte actuarà avui a les 22 hores al parc de la Mar, on presentarà el concert «Ramon Llull, la música de les tres cultures» que servirà per clausurar el cicle Cançons a la Mediterrània.

Laffitte mostrarà un espectacle que reuneix música tradicional cristiana, jueva i àrab de l'època de l'escriptor. La cantant explicà ahir a Diari de Balears que hi haurà «poesia i música de trobadors del segle XIII i cançons turques».

Així mateix, la cantant comentà que «a l'època de Ramon Llull totes aquestes cultures convivien juntes i vull fer un petit homenatge a l'home més extraordinari que ha donat el segle XIII». A més a més, afegí que té previst recitar alguns poemes de Llull deLlibre d'Amic e Amat i deLlibre de Contemplació. L'artista puntualitzà que un dels temes preferits d'aquest repertori és Esperança. Laffitte, considerada la trobadora del segle XXI, digué que «la música medieval m'apassiona, m'agrada fer de trobadora i tenc la sort de fer el que m'agrada».

D'altra banda, la cantant també comentà que «tota la gent que mai no ha escoltat música medieval li pot semblar trista però és molt animada i si l'escolten, els agradarà». Per Laffitte, «el concert és una unitat» i «m'agrada que el públic hi participi, que tot sigui alegria i facin mamballetes».

La cantautora avançà que prepara un cicle de concerts per les esglésies romàniques de Catalunya. Així mateix, digué que actuarà en el Festival «Terra de Trobadors» que es durà a terme a la ciutat catalana de Castelló d'Empúries.

Laffitte clausurarà avui el cicle de concerts en el qual han actuat també Miki Campins Ensemble, Alma Latina Ensemble, Jorge Velosa, Jaume Compte Sextet i Tandava. La cantant ha interpretat el Cançoner Tradicional català en diverses ocasions i recentment ha acabat la gira que l'ha duta al Canadà.