Les seves obres, definides per l'artista com «bodegons postmoderns» i «natures mortes contemporànies» també es poden visitar aquests dies a centres d'art de Ferrara, a Itàlia, i a Madrid.
-Quin tipus de fotografies es poden veure a l'exposició?
-Bàsicament hi ha tres sèries. La primera tracta la dona com a producte cultural, com estereotips creats per la societat. De manera irònica vull fer reflexionar sobre allò que es suposa que és la feminitat, mitjançant elements fetitxes. La segona sèrie són imatges de viatge, però íntimes. Les altres, més noves, són nus femenins i masculins, molt lluny del que és la pornografia.
-Per què és tan important el cos a les vostres fotografies?
-Vull recuperar la humanitat, no vull trasmetre el buit. La fotografia per jo és un procés instintiu i emocional, en el contingut coincideix amb els cossos nus, però sempre de manera íntima i elegant, no vull caure en el sexe mercantilitzat. La realitat està bastant deshumanitzada perquè jo hi col·labori. L'art és un instrument per queixar-se, per anar al límit. Jo vull contribuir a humanitzar la realitat.
-Quins projectes teniu actualment?
-Tenc previst, quan tingui pressupost econòmic per realitzar-ho, fer fotografies en 3-D, sobre d'un suport escultòric de coure i alumini. Hi ha qui pensa que la fotografia per ser en 2-D no és vàlida, per això pas al 3-D per ironitzar sobre aquesta crítica en la qual no crec.
-Fins a quin punt les vostres obres són conceptuals o emocionals?
-Per jo és molt important que hi hagi un equilibri. Jo venc de la filosofia, i sempre he fet un esforç perquè la paraula no sigui més important que la imatge, ja que és molt important l'estètica en la fotografia i en l'art en general. Però sobretot és vital que hi hagi un contingut, que tingui un significat, no com a moltes obres actuals.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.