TW
0

«Sempre seré un fotògraf amateur perquè amateur, en llatí, prové del verb estimar», afirma Elliott Erwitt, un dels referents de l'agència Magnum i de la fotografia periodística mundial. A partir de demà, i fins el 10 de setembre, el Casal Solleric, amb la col·laboració de la CAM, suggerirà als visitants una Retrospectiva amb 122 imatges seves que faciliten una aproximació exhaustiva a la seva obra i a les seves sèries protagonitzades, com va afirmar Diana Saldaña, responsable d'exposicions de Magnum Photos per la postguerra, celebritats, cans, museus, parelles, grans parets, nins, platges, episodis racistes, ...

Saldaña va destacar que, al llarg de les sis darreres dècades, el fotògraf nascut a París de pares russos i que ha habitat a Milà i a Nova York, ha retratat el món com un lloc on se succeeixen estranyes juxtaposicions, que són tractades per Erwitt amb un sentit de l'humor que no és ni bast ni menyspreador, ans tot el contrari.

La responsable de Magnum també va destacar la capacitat d'aquest caçador d'imatges per estar en el lloc adequat en el moment just, com quan va captar la famosa fotografia de la discussió entre Nixon i Nikita Kruisev a Moscou el 1959, imatge que féu la volta al món.

Aquesta, però, no serà l'única inauguració del Solleric. L'Espai 4, coordinat per Neus Cortès, ofereix El combate de Martín & Sicilia també fins al 10 de setembre. Aquests dos canaris, un sol creador que pinta a quatre mans, dues cames, dos cossos i dos cervells proposen una dotzena de retallables on aborden temes com la destrucció de la societat de benestar, la imatge del tercer món a les privilegiades societats occidentals i els problemes d'identitat de les noves generacions davant una nova situació política.

L'obra de Martín & Sicilia, amb una trajectòria molt important, ja es va poder veure a la Ferran Cano el 2003.