TW
0


L'Orquestra Simfònica de les Illes Balears va presentar ahir la seva temporada de concerts 2006 i 2007, que començarà el 5 d'octubre i finalitzarà el 10 de maig i en la qual predominaran els compositors romàntics i els impressionistes francesos i espanyols. L'entitat continua enguany amb la política d'incloure autors illencs i de comptar en alguns concerts amb solistes i directors convidats.

«Continuarem amb el nostre repertori romàntic i ens endinsarem en el segle XX», va explicar Philippe Bender, director titular de la formació. D'aquesta manera, s'han programat les «quatre simfonies de Schumann i obres de Liszt, Sibelius, Brahms o Grieg» que pertanyen al segle XIX, al costat de creadors més actuals com «Ravel, Bartok, De Falla o Prokokiev».

Com és habitual en les darreres temporades de la Simfònica, «la música mallorquina emmarcarà nombrosos programes». Un d'ells, el del 21 de desembre, servirà per commemorar el 125è aniversari del naixement de Torrandell interpretant la seva Rapsòdia romanesa. La formació també homenatjarà Bernat Julià tocant La Divina Comèdia (9 de novembre). Artigues o Prohens seran altres compositors balears presents.

Tant Philippe Bender com Toni Roig, president de la comissió artística de la Simfònica, van destacar la presència de solistes, com James Galway (flauta) o Antonio Meneses (violoncel), i directors, com Miguel Àngel Gómez o Enrique García Asensio, de gran rellevància. Potser el concert més nou de la temporada serà el del 23 de novembre, que comptarà amb el director Long Yu i el pianista Xu Zhong, ambdós xinesos. Aquell dia es combinarà un repertori clàssic, amb Mozart i Dvorak, amb un altre xinès, amb «The moon reflected on the Erquan Fountain», de Huan Yanjun.

La Simfònica ha arribat a acords amb la Fundació Reina Sofia perquè els seus alumnes més destacats actuïn al costat de l'orquestra. També realitzaran master classes amb alguns músics convidats.