Francesc Fiol ha viatjat a Corea per establir-hi vincles artístics i culturals

El conseller ha representat les Balears a la Fira d'Art KIAF de Seül

TW
0

El conseller d'Educació i Cultura del Govern, Francesc Fiol, ha viatjat aquests tres dies passats a Corea, un dels països més emergents de l'Àsia Oriental, per representar les Illes Balears a la Fira d'Art KIAF de Seül i per mantenir diverses opinions i encontres amb autoritats coreanes.

Aquest és el segon any en què galeries mallorquines participen en una de les fires d'art més importants del món. En concret, enguany cinc galeries d'art mallorquines han tingut l'oportunitat de ser-hi presents. Es tracta dels casos del Centre la Real, Pelaires, Aba Art Contemporani, Private Property (Joan Guaita) i Arte Ignorante S.L. (La Resistencia).

Durant aquesta visita, i sempre segons un comunicat que ha fet arribar la Conselleria, Fiol ha pogut constatar unes magnífiques perspectives de futur per a l'art mallorquí com a conseqüència de dos factors. En primer lloc, l'increment dels nivells de coneixement i consum d'art per part dels coreans. En segon lloc, el suport oficial cap a tota casta de manifestacions artístiques i culturals, com és, per exemple, aquesta mateixa fira, que s'ha consolidat com una de les més prestigioses arreu del món.

Fiol, aprofitant el centenari del naixement del mestre coreà Eaktay Ahn, d'immensa popularitat al país, i el seu vincle amb Mallorca, ha pogut constatar que l'Illa, des de la perspectiva coreana, és un producte únic per la seva especial vinculació, producte de la residència i l'activitat laboral d'Eaktay Ahn aquí. En aquest sentit, una delegació coreana viatjarà properament a Mallorca per a la inauguració de l'escultura en homenatge al mestre que s'ubicarà al passeig del Born de Palma a partir del 15 de juny.

En darrer lloc, el viatge ha permès estrènyer les relacions comercials amb Corea amb la Cambra de Comerç de Mallorca, Eivissa i Formentera, des de diversos punts de vista com els vins, el turisme, oli, calçat, pell.