TW
0

Nacions Unides presentà ahir el seu informe sobre l'evolució de la sida corresponent al 2006 en el qual constata una «desacceleració» de l'epidèmia a nivell internacional, encara que adverteix que continua expandint-se en algunes regions, com l'Àfrica subsahariana, Europa de l'Est o Àsia Central.

El 2005 la sida es cobrà la vida de 2,8 milions de persones, i més de 4 milions es van infectar pel virus, que afecta 38,6 milions de ciutadans.

«L'epidèmia a nivell internacional és creixent a un ritme més lent del que ho feia en els anys 90», digué l'epidemiòleg de l'ONU Peter Ghys durant la presentació de l'informe a Brussel·les.

L'estudi recorda que l'Àfrica subsahariana continua sent la regió més afectada del món per la malaltia. Les dues terceres parts de totes les persones afectades pel VIH viuen a aquesta part del món, un total de 24,5 milions durant 2005.

També hi ha en curs epidèmies creixents a Europa Oriental i Àsia central, on el VIH infectà unes 220.000 persones durant 2005. Rússia presenta la major epidèmia de sida de tota Europa. El 2005 unes 940.000 persones vivien amb el VIH al país, i s'estima que la prevalença entre la població a l'àmbit nacional era de l'1,1%. També destaca el nombre creixent de casos a Ucraïna i a Bielorússia, així com a les repúbliques caucàsiques.

L'ONU destaca que s'han registrat descensos en la prevalença del VIH a Kenya, Zimbabwe, zones urbanes d'Haití i Burkina Faso, i quatre estats de l'Índia, inclòs Tàmil Nadu.

Amb una xifra aproximada de 17,3 milions, les dones constitueixen gairebé la meitat del nombre total de persones infectades amb el VIH. D'elles, 13,2 milions viuen a l'Àfrica subsahariana.