Les institucions educatives visiten el Mercat Medieval de Capdepera

Els espectacles de jocs malabars hi varen posar la nota divertida

TW
0

JOAN SAMPOL.Capdepera.
Els escolars del municipi de Capdepera visitaren ahir dematí el ja tradicional Mercat Medieval. Durant unes hores, els alumnes dels centres educatius municipals es convertiren en aprenents de mestre artesà a través de la participació en els diferents tallers, en els quals no es perderen cap detall d'aquests oficis i a més els pogueren practicar.

Entre altres, prengueren part l'activitat de ceràmica, en la d'elaboració d'espelmes artesanes, en el taller i exposició de cordar cadires amb bova i corda, en l'obra de palma i de llata, en el taller de vestits medievals; o en el de forja, en el qual pogueren observar com es posen les ferradures als cavalls. I també en la trepitjada del raïm tal com es feia antigament, i que agradà molt als escolars.

Aquestes propostes es complementaren amb actuacions de músics, faquirs i jocs malabars. Aquests darrers foren molt aplaudits pels més menuts, sobretot l'espectacle amb el «diabolo» i amb les bitlles, que va fer riure molt els assistents.

En definitiva, el Mercat Medieval de Capdepera sembla que se supera any rere any i que aconsegueix transmetre una màgia especial a la gent que el visita. Tot plegat li ha donat una reputació merescuda per tota l'Illa, com el primer d'aquestes característiques.