El «mormó» Bassi regala entrades a Murgui

El còmic assegurà que l'han «molestat les calúmnies» sense que el bisbe hagi vist l'obra

TW
0

L'actor italià Leo Bassi va fer entrega ahir a la cap de premsa del Bisbat de Mallorca, Rosa Font, de dues entrades per a Jesús Murgui, bisbe de Mallorca, per a l'espectacle La Revelación.

«El que de veritat em molesta són les calúmnies i els comentaris sense que el bisbe hagi vist l'obra», manifestà Bassi minuts abans d'intentar fer entrega de les entrades a Murgui. Vestit de «mormó», amb una petita placa que deia «Leo Bassi, church of reason», el bufó se cità amb els mitjans de comunicació a la Casa de l'Església de Palma a les 12.00 hores del matí, on de forma educada intentà ser rebut pel bisbe. La persona de la recepció indicà a Bassi que Murgui no es trobava a l'edifici i tampoc el seu secretari ja que ambdós eren al Bisbat, peró ell insistí fins a ser rebut per alguna persona propera a Murgui. Poc després, Rosa Font baixà les escales i després d'escoltar amb atenció l'actor, el qual li explicà que el que l'ha «molestat de veritat» han estat «les calúmnies i els comentaris» «sense saber què és l'espectacle», li entregà en un sobre les dues entrades per convidar Murgui.

En sortir de la Casa de l'Església, Bassi manifestà que «és un plaer personal que aquesta dona m'hagi escoltat». «Ara tinc la sensació d'haver cumplit una missió. Com a mínim he tingut contacte amb el Bisbat», digué. Posteriorment indicà que està disposat «a esperar que véngui o no el bisbe», i llavors esperarà a veure «com acaba aquesta història». Prèviament, Bassi havia anunciat que «al mes de juny» vol anar a Itàlia «per actuar en un teatre proper a la ciutat del Vaticà» on creu que l'Església el criticarà més.

«Som laic i vull reivindicar amb força les meves idees com a laic. El laïcisme és el resultat de segles i segles de lluita per aconseguir més espais per a la llibertat», assegurà el còmic, el qual es declara obertament «fill de la Il·lustració i el racionalisme». «El meu paper és ser sincer amb mi mateix i no callar», indicà.

Per Bassi, La Revelación és un espectacle que reflecteix els seus «drets a defensar el laïcisme i la Il·lustració», centrant-se especialment «en el paper de la dona, l'ecologia i la llibertat de decidir en el laïcisme».