Les models de la tercera edat revelen la bellesa de les arrugues

TW
0

Als seus 74 anys, Françoise de Staël, model i àvia, desfila per a l'estilista John Galliano i apareix en tanques publicitàries del metro parisenc per destacar els mèrits d'una aigua mineral.

Amb els seus cabells blancs i totes les seves arrugues, forma part d'un nombre creixent de models contractades per fer la publicitat o reflectir la realitat d'una població que envelleix.

«La societat ha canviat, ens feim més vells i les persones de la tercera edat també necessiten i desitgen veure's representats en la publicitat», estima Sylvie Fabrégon, que l'any passat va crear a París una agència de maniquís majors de 60 anys. Ara disposa de més de 600 noms al seu fitxer i les peticions li plouen de tots els sectors.

En una societat en la qual les dones s'apliquen al rostre cremes de nit i de dia, i es tenyeixen els cabells fins a edat avançada, Unilever va decidir ignorar el tabú i celebrar obertament les arrugues de la pell. I abans ho havien fet sobre les dels tèxtils, amb el modista espanyol Adolfo Domínguez.

L'any passat, Irene Sinclair es va convertir als 96 anys en el nou rostre del sabó Dove (d'Unilever) a les parets de Londres, Nova York i París. Portava un mocador amb la inscripció molt visible: «Arrugues? Magnífic». «Mai no em vaig trobar bella al llarg de la meva vida, però ara sí. Perquè envellesc amb gràcia», diu.

Per Françoise de Staël, de belles i regulars faccions, envellir és també qüestió d'actitud. «Les arrugues reflecteixen la teva vida i la teva personalitat», diu en una entrevista a l'agència, on el telèfon no para de sonar.