L'escultura Virgen del colegio, de la mallorquina Remígia
Caubet, desapareguda l'any 1997, farà part d'una mostra col·lectiva
que es podrà veure demà, dia 7 de març, i el 22 d'abril a les sales
del convent de Santa Agnès de Sevilla.
Segons explicà Damià Ramis Caubet, fill de Remígia i també
escultor i pintor, la idea d'aquesta exposició sorgí arran de la
publicació de la tesi doctoral de la professora Raquel Barrionuevo,
De escultoras y escultura, en la qual l'experta ofereix una anàlisi
sobre les creacions de quaranta dones escultores durant el segle
XX.
Virgen del colegio és una maternitat elaborada amb bronze entre
els anys 1979 i 1980 de 88 centímetres per 70 per 57 que Caubet
realitzà per si mateixa copiant la que creà per al col·legi de
Monti-sion amb fusta policromada. «No és una Mare de Déu, perquè la
meva mare no feia imatgeria sinó maternitats, en un intent de
paganitzar les mares de Déu», puntualitzà l'escultor.
La mostra, titulada Re-existencias, ha estat coordinada per Juan
Carlos Arañó, catedràtic de Belles Arts de la Universitat de
Sevilla, i la professora Raquel Barrionuevo n'és la comissària.
Segons la Junta d'Andalusia, la institució que promociona
l'exposició, l'objectiu perseguit és recuperar la memòria de les
escultores més significatives que han treballat a l'Estat durant el
segle XX i posar en relleu la seva obra. Paralel·lament, el
projecte permetrà no tan sols considerar el paper de la dona en
l'àmbit del treball social, sinó també una profunda reflexió sobre
les seves aportacions artístiques, els procediments i els materials
emprats, i les innovacions temàtiques i conceptuals d'aquestes
artistes.
A més de peces de Remígia Caubet, el muntatge aplega obres
d'Eulàlia Fàbregas, Carmen Jiménez, Emilia Xargay, Cristina
Iglesias, Elena Laverón, Teresa Eguíbar o Nuria Carrasco, entre
altres.
Les peces han estat cedides per les artistes mateixes, o bé
localitzades en col·leccions privades o en préstec temporal pel
Museu Nacional i Centre d'Art Reina Sofia; el CAAC, de Sevilla;
Artium de Vitòria-Gasteiz; el museu d'art contemporani Patio
Herreriano i la Sala de Girona.
Ramis explicà que, si bé la mostra s'exposarà primer a Sevilla,
ell mateix ha «proposat» a la comissària dur-la a Mallorca.
Tanmateix, tot i que no hi ha «cap impediment», és necessari
«trobar un patrocinador».
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.