«Brokeback mountain», la gran favorita en una nit dels Oscar marcada pel cine compromès

TW
0

Ja és aquí la gran nit del cinema nord-americà. Els Oscar tindran guanyadors demà de matinada i totes les travesses apunten a un clar vencedor: Brokeback mountain, d'Ang Lee; Truman Capote, Crash, Munic i Bona nit, i bona sort aspiren a trencar els pronòstics i les enquestes en una nit en la qual el cinema compromès amb causes d'allò més controvertides ha copat les nominacions. I una nit en la qual un dels galants de Hollywood, George Clooney, pot fer història. Com a productor, guionista i director de Bona nit, i bona sort aspira a tres guardons, que podrien ser quatre amb la nominació com a millor actor secundari per Syriana.

La història d'amor entre dos texans gais; una aproximació a un dels genis més controvertits de la literatura del segle XX; la reflexió sobre els atemptats dels Jocs Olímpics de Munic i la posterior missió de càstig; un estudi de la violència a l'Amèrica contemporània a través de la mirada de persones molt diferents entre si i la lluita de la premsa contra la cacera de bruixes del senador McCarthy. Aquestes són les cinc històries que lluiten enguany per aconseguir l'Oscar a la millor pel·lícula, cinc cintes compromeses i no exemptes de polèmica. Hollywood, enguany, sí que ha demostrat compromís.

La gran favorita és, sens dubte, Brokeback Mountain, amb vuit nominacions, i així ho reflecteixen tant les opinions dels crítics com les enquestes que aquests dies es poden veure a internet. A Internet Movie Database, el 46 per cent dels internautes aposta per la pel·lícula d'Ang Lee.

Parteixen amb menys opcions les altres nominades, encara que no es pot descartar una sorpresa: Munic, d'Spielberg. Bona nit, i bona sort, de George Clooney i Truman Capote, clouen les travesses a la millor pel·lícula d'enguany.