Panorama des del pont és una tragèdia ambientada en la vida portuària novaiorquesa dels anys posteriors a la Segona Guerra Mundial i narra les vicissituds dels sicilians instal·lats al costat del molls de Brooklyn. De fet, l'obra incideix en més d'una temàtica. Dos emigrants italians sense papers, Rodolpho i Marc, són acollits per Eddie Carbone i la seva dona, a la modesta casa on també viu la seva neboda Catherine. L'amor entre Rodolpho i la jove descobrirà la malaltissa passió d'Eddie per Catherine que desembocarà en un procés d'autodestrucció i en un clima de tragèdia.
Els sentiments exagerats, la immigració, l'homosexualitat, l'incest, la possessió humana i la moral són les bases per crear un clàssic de la dramatúrgia, ple d'intensos perfils psicològics. Arthur Miller (1915-2005) descriu la tragèdia d'un home comú, incapaç de controlar els abruptes sentiments que sent per la seva neboda.
L'escenari utilitzat disposa d'una gran fotografia de Nova York presa des de la vora de Brooklyn amb el famós i recurrent pont en primer pla. El centre de l'escena presenta la casa d'Eddie Carbone i la seva dona, lloc d'acollida dels emigrants italians.
La posada en escena de Rafel Duran ha comptat amb els actors Toni Sevilla, Carlota Olcina, Pepa López, Albert Ausellé, Òscar Rabadan i Andreu Benito als papers principals. Duran explica que «un dia Miller passejava pel pont de Brooklyn i va observar les dues vores, una de gran i majestuosa amb l'skyline de Manhattan i una altra amb els submons dels immigrants de Brooklyn; l'imagín reflexionant sobre el seu país i sobre el gran somni americà».
Traducció
La traducció del text original al català és obra de Joan Sellent. El mallorquí Rafel Lladó, un habitual als muntatges de Duran, és l'encarregat de l'escenografia mentre que l'eivissenc César Oliva firma el vestuari.
Abans d'escriure Panorama des del pont, Miller va escriure un guió amb Elia Kazan que Hollywood va rebutjar i que es convertiria en La llei del silenci.
L'obra que ara Rafel Duran representa en el Teatre Nacional de Catalunya es va estrenar a Broadway l'any 1955. Després d'una primera acollida no massa entusiasta per part de la crítica i el públic, va assolir la fama a Londres amb un muntatge de Peter Brook.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.