Miró i Gauguin seran protagonistes de la subhasta que es realitzarà a Sotheby's

La licitació del 7 de febrer a Londres se centrarà en l'art impressionista i modern

TW
0

Miró, Picasso i Gauguin seran els protagonistes de la subhasta d'art impressionista i modern que realitzarà la casa Sotheby's a Londres el pròxim 7 de febrer. L'oli sobre tela L'oiseau au plumage déployé voli vers l'arbre argenté, de Joan Miró, tindrà un preu de sortida que oscil·larà entre els 6.570.000 i els 9.500.000 euros, la qual cosa suposa un rècord per a una obra de l'artista i que convertirà la tela en l'estrella de la subhasta. El quadre més car d'aquesta licitació serà Deux femmes or la chevelure fleurie, de Paul Gauguin, que parteix amb un preu inicial d'entre 16.330.000 i 20.790.000 euros.

La licitació també comptarà amb altres dos quadres de Miró. Paysage de Sant Martin, pintat el 1916, tindrà un preu de sortida d'entre 372.000 i 520.000 euros, i Femme, oiseaux, étoile I, d'entre 446.000 i 595.000 euros. Aquest últim va ser pintat per l'artista el 1967. L'oiseau au plumage déployé vole vers l'arbre argenté, per la seva banda, va ser pintat l'any 1953 i «combina l'amor de l'artista pels signes i els símbols amb una temàtica narrativa que és passional, juganera i intensament creativa», segons s'explica en el catàleg de la licitació.

Pablo Picasso serà present a la subhasta amb tres obres: Sur le plage, La femme au chat i Homme à la pipe. Aquesta última obra tindrà un preu de sortida d'entre 4.160.000 i 5.650.000 euros. És un oli sobre tela pintat l'any 1968 que tracta el tema dels mosqueters. «La imatge del mosqueter permet a Pablo Picasso escapar-se de les limitacions dels problemes dels objectes contemporanis per explorar l'esperit d'èpoques passades», segons s'explica en el catàleg de la subhasta.

Deux femmes or la chevelure fleurie, un oli sobre tela de l'any 1902, va ser realitzat per Paul Gauguin durant el seva segona i última visita als Mars del Sud. El quadre mostra «la fascinació de l'artista pels paisatges idíl·lics» que allà copsava. «La dinàmica i la paleta viva de la tela evoca la riquesa de la naturalesa que tant va excitar l'autor, i el càlid, el daurat groguenc dels cossos de les dones contrasta amb els matisos porprats del fons».