La pólvora de l'Aiguafoc encén avui Palma

L'espectacle pirotècnic que veuran milers de ciutadans cremarà en 23 minuts 2.709 quilos d'explosius

TW
0

Un total de 2.709 quilos de pólvora seran cremats durant l'Aiguafoc 2006. L'espectacle pirotècnic, cita ineludible de les festes de Sant Sebastià de Palma, començarà a les 20.30 hores i durant un temps aproximat de 23 minuts omplirà el cel de la badia de Palma gràcies als 44 conjunts pirotècnics, amb 26.583 unitats d'efectes, que integren el gran castell de focs realitzat per Juan Vicente Jurado, de l'empresa Garuda.

Com és habitual, el Moll Comercial de Palma és el lloc des d'on els operaris faran explosionar la pólvora, tot i que l'espectacle disposarà d'un ampli dispositiu de seguretat.

Pel que fa a l'esquema central del castell de focs, aquest estarà compost per conjunts que combinaran distints productes, els quals permetran efectuar distints dibuixos i assolir difents alçades: serpentines, terbolins, roncadores, brocats o fiugres com cors, planetes i anelles, aniran prenent forma al cel de Palma per al gaudiment dels milers de ciutadans que cada any observen l'espectacle.

Quatre bombardeigs de carcasses de color i trons anunciaran l'estrepitós final de tro, el qual arribarà en tres fases, en les quals es cremaran 2.000 trons amb tronc blanc, verd i vermell acompanyats de sonors volcans, terbolins i serpentines.