La Llonja acollirà una exposició retrospectiva d'Horacio Sapere

La mostra fa un recorregut per l'evolució artística del pintor argentí

TW
0

EVA EGEA. Palma.
L'edifici de la Llonja de Palma acollirà una exposició de caràcter retrospectiu sobre l'artista argentí Horacio Sapere, amb el títoParlar so. La mostra ha estat organitzada per la Conselleria d'Educació i Cultura amb la col·laboració de l'Institut d'Estudis Baleàrics i de la CAM, i es podrà visitar des del 20 de desembre fins al 28 de febrer.

La proposta és un recorregut per l'evolució de les obres d'aquest creador, inclou peces de diferents col·leccions privades i de galeries o museus d'arreu del món. S'hi exhibiran vint-i-cinc quadres de gran format creats entre els anys 1983 i 2005, escultures de la dècada dels noranta i la instal·lació Poet's room, un espai poètic.

A l'acte de presentació hi assistiren el conseller d'Educació i Cultura, Francesc Fiol; el president de l'Institut d'Estudis Baleàrics, Gabriel Janer Manila; el cap de l'obra social de la CAM, Joan Daviu; i el comissari de la mostra, Michel Hubert. Tots coincideren a destacar la importància d'aquesta exposició tant pel seu caràcter antològic com per la rellevància artística d'Horacio Sapere. Janer Manila establí un paral·lelisme entre la festa de Nadal, «que ara s'acosta i és temps de contrasts» i el muntatge inaugurat.

Per la seva banda, Michel Hubert va assegurar que «la llum que sempre ha il·luminat el seu camí ha estat la poesia, que l'ha ajudat a configurar la seva persona. Sapere ha sofert i ha gaudit amb la poesia».

Per acabar, l'artista expressà que «es tracta d'una exposició molt desitjada: fa temps que havia pensat en aquesta revisió que presentam: ara s'ha fet realitat i, a més, al lloc que més estim, la Llonja».