El III Premi Internacional de Poesia Amorosa guardona Carlos Murciano

Les obres de María Párraga i de Llorenç Vidal també foren distingides

TW
0

El Cercle de Belles Arts acollí ahir l'acte de lliurament del III Premi Internacional de Poesia Amorosa, que atorga la institució mateixa. En aquesta ocasió, el primer premi va ser per a Carlos Murciano; el segon, per a María Esperanza Párraga; i l'especial, destinat al millor poema en català, per a Llorenç Vidal.

La taula presidencial era formada per Maria Antònia Munar, presidenta del Consell; Catalina Sureda, directora general de Cultura del Govern; Dolça Mulet, consellera de Cultura del CIM; Antoni Garau, president del Cercle; i Perfecto Cuadrado, president del jurat.

El poeta José María Àlvarez va ser l'encarregat d'obrir la vetlada amb una xerrada sobre el present de la poesia amorosa, «una poesia que ha evolucionat amb els anys».

Carlos Murciano es va emportar el primer premi amb Como discurre un río. El poeta, que ahir feia els anys, recordà la seva especial relació amb Mallorca i afirmà que «mai abans no havia rebut un regal d'aniversari tan preciós». María Esperanza Párraga, que fou distingida per En la tarde..., també va tenir paraules de gratitud per a l'Illa. «Fa 22 anys recorria Palma i avui hi torn per recollir un premi que m'ha permès fer realitat un somni», assegurà. Llorenç Vidal, per la seva banda, va guanyar amb Amor de l'horabaixa.

Tant Catalina Sureda com Maria Antònia Munar destacaren en els seus discursos l'èxit de convocatòria dels guardons.