Tancredi afegí també que «avui dia és molt important posar en marxa el mecenatge per fomentar la cultura», ja que les instituciones públiques no poden dur endavant totes soles aquesta classe de feina. De manera paral·lela, després de realitzar una llarga visita per les instal·lacions, amb una atenció especial per la sala dedicada de manera íntegra a Miró, on totes les peces pertanyen a la Colecció d'Art Serra, i també de visitar les terrasses i la part exterior de l'immoble, els experts afirmaren que «Es Baluard conjuga perfectament la tradicció arquitectònica clàssica amb la modernitat. Es tracta d'una unió molt difícil que aquí s'ha aconseguit sense fissures».
Els tres visitants observaren també amb deteniment les ceràmiques de Pablo Ruiz Picasso, ja que Tancredi té intenció d'organitzar una exposició a Itàlia que podria incloure algunes de les ceràmiques de la col·lecció d'Es Baluard. Així, la mostra estaria una temporada al Museu Venanzo Crocetti, dedicada quasi exclusivament a les escultures del mestre Crocetti, i després es traslladaria al Museu de Teramo. Teresita Paglione, que sempre ha mantingut una «relació especial» amb l'art, avançà que el muntatge amb peces d'Es Baluard no estarà llesta fins a la primavera, ja que «l'organització d'una exposició és un procés llarg i difícil».
Per la seva banda, Alfredo Paglione, que l'any 2000 tancà la seva galeria a Milà, continuà molt lligat a l'art i en aquests moments, amb l'ajuda de la seva esposa Teresita, es dedica a realitzar algunes donacions del seu fons particular als diferents centres d'arreu d'Europa.
Segons explicaren, la seva relació amb Mallorca va començar l'any 1963, quan vingueren a l'Illa amb el mestre Aligi Sassu, casat amb Marilenita Olivares, germana de Teresita. Des de llavors, la parella té una casa al municipi de Pollença.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.