TW
0

El papa Benet XVI proclamà ahir els primers cinc sants del seu pontificat, un dels quals és el xilè pare Hurtado, en una cerimònia en la qual subratllà la importància del celibat sacerdotal, que «es fon amb el misteri eucarístic» i demanà als fidels que no oblidin la coherència entre fe i vida.

«Per als laics, l'espiritualitat eucarística ha de ser el motor interior de tota activitat i no és admissible cap dicotomia entre la fe i la vida en la missió cristiana que tenen al món», afirmà en l'homilia de la missa solemne amb la qual clausurà el Sínode de Bisbes i l'Any de l'Eucaristia, a més de proclamar els primers sants del seu pontificat.

Davant desenes de milers de persones que omplien la plaça de Sant Pere del Vaticà, inclosos devers 7.000 xilens i diversos centenars d'espanyols i de llatinoamericans, Benet XVI canonitzà el jesuïta xilè Alberto Hurtado Cruchaga (1901-1952); els italians Felice de Nicòsia (1715-1787) i Gaetano Catanoso (1879-1963); i als polonesos Jozef Bilczewski (1860-1923) i Zygmunt Gorazdowski \132 (1845-1920).

Després de ressaltar les virtuts dels nous sants, el papa destacà els vint-i-dos dies del Sínode de Bisbes, que acabà ahir i que s'ha dedicat a l'eucaristia. Afirmà que la contemplació d'aquest sagrament «ha d'empènyer tots els membres de l'Església, en primer lloc els sacerdots, a revifar el compromís de fidelitat» amb Déu.