L'artista amb les autoritats. | M.A.C./J.T.

TW
0

J.CASTELLS. Palma.
Erwin Bechtold desvetllà ahir vespre el secret de l'esperada intervenció en la inauguració de l'exposició que el Museu d'Art Modern i Contemporari Es Baluard li dedica en motiu del seu 80è aniversari. La seva concepció de l'art, la creació de la forma, texturitzada com a ell li agrada, sobre el buit d'una enorme paret.

Abans, però, devers les 20.00 hores ehal de l'espai artístic de Palma acollia ja l'arribada dels convidats i amants de l'art. No faltà la classe política, amb la presència de Ramon Socias, delegat del Govern; Maria Antònia Munar, presidenta del Consell; Francesc Fiol, conseller de Cultura; els regidors de Cort, Rogelio Araujo i Maria José Frau; el vicepresident del CIM, Miquel Nada, i la cònsol d'Alemanya a Palma, Karin Köller, que foren rebuts pel president de la Fundació Es Baluard, Pere Serra, i la directora del centre, Marie-Claire Uberquoi.

Després de visitar la mostra, amb l'arribada també d'un nodrit grup d'artistes i galeristes, entre els quals es trobaven el pintor Ramon Canet o Bernat Rebassa, així com l'actor Simó Andreu, el grup es dirigí a l'aljub.

Allà, després de la presentació d'Uberquoiu, Bechtold inicià el que fou batejat amb el nom de Destrucció-Construcció. Un muntatge acompanyat per la música de Mestres Quadreny, el qual Bechtold començà dibuixant una forma de tall rectangular, sobre el fons negre d'una paret de conglomerat de maons, ciment i xarxa. A continuació, dos operaris procediren a buidar la figura amb un trepant pneumàtic. El resultat després de més de 20 minuts de feina fou el buit.

Ja ho havia expressat Bechtold en la seva intervenció dos dies abans. La nuesa de la forma i la senzillesa que imprimeix als seus quadres va més enllà de la primera impressió, ja que s'ha de reflexionar i l'espectador ha de posar de la seva part. La llum i la música posà el colofó tan sols apagat per uns instants per una gran ovació de satisfacció.