TW
0

P.G.Palma.
La Nit de l'Art ofereix l'oportunitat de conèixer la versatilitat de l'artista Ricard Chiang, que es converteix en protagonista sobirà d'aquest vespre duent les seves imatges inquietants a tres espais.

«Maneu» mostra les quinze pintures que Chiang engloba sota el títoParvulitos del infierno, una sèrie que l'artista es planteja com a «seqüències d'una historieta de còmic» i en què Chiang confessa que li «sortit el nin que tinc dedins» tot i que «no és autobiogràfica». El creador se serveix de l'estètica infantil per fer una crítica de l'educació i, en certa manera, per reflectir el que passa al món actual. Imatges demoníaques, personatges diabòlics i escenes més sàdiques de l'habitual en la seva obra fan reflexionar sobre com la innocència o els dies de pau es poden veuren interromputs violentament.

Xavier Fiol, Altair i Joan Oliver «Maneu» han vessat tota la seva confiança en la producció del jove creador que reparteix als tres espais una selecció dels seus quadres i escultures més recents.

A Altair, l'artista catalanoxinès penja la sèrie Pin Up. Es tracta d'un conjunt de sis quadres de gran format en els quals contraposa l'esplendor dels cossos nus i lluminosos de la dona pin-up, amb les faccions del rostre endurides, amb un fons caòtic i fantasmagòric.

Immers en una etapa en la qual el pintor ha trobat al blanc i al negre el gust de l'estètica, Chiang penja a la Xavier Fiol una selecció de paisatges pertanyents a la sèrie Rius, uns quadres que desprenen una atmosfera romàntica i densa per «reflectir de forma abstracta tota una sèrie d'estats d'ànims» com si fos una topografia de l'ànima, segons diu Damià Pons al catàleg. En aquest espai, Chiang també projectarà un tràiler del vídeo El vigilant del cementiri que enllesteix.