Jordi Boixaderas: «Les telesèries locals posen en major contacte els actors amb el públic»

És un dels protagonistes de sèries com «Ventdelplà»

TW
0

N.A.Palma.
Jordi Boixaderas és un actor de teatre, cine i televisió. Aquests dies es troba interpretant a l'Auditòrium Ferran Augé, un dels quatre personatges que protagonitzen El mètode Grönholm, l'últim gran èxit de Jordi Galceran. Conegut pel seu treball en produccions de la televisió catalana, actualment forma part del repartiment de «Ventdelplà», la primera telenovel·la nocturna realitzada a Espanya.

Boixaderas reconeix que les telesèries locals, com Vallterra, que emet IB3 en horari de sobretaula, són «imprescindibles» perquè «ofereixen treball al seu territori a actors que d'una altra manera haurien de traslladar-se a altres ciutats per desenvolupar la seva professió». A més, l'actor destaca que «aquest tipus de ficció té més èxit quan és local perquè la societat se sent evidentment identificada» i que «aquests productes televisius posen en major contacte els actors amb el seu públic».

Una altra de les facetes professionals de Boixaderas és la del doblatge. És la veu de, entre altres, Russel Crowe, en castellà i català. Aquest «aspecte anònim de la interpretació» va marcar els inicis de la seva trajectòria professional i, per a ell, és «l'habilitat de saber transportar matisos personals d'una forma creïble de manera que arribi fins a l'última butaca de la sala».

El mètode Grönholm és la segona obra de Jordi Galceran en la qual intervé l'actor. Segons Boixaderas, el dramaturg català «confecciona personatges molt còmodes, que naveguen en un sarcasme que ironitza sobre la correcció política i mantenen el públic en una permanent contradicció». Aquesta és, segons Boixaderas, una de les claus per desenvolupar una bona peça teatral: «Parlar de coses que importin a l'autor i als actors que interpretaran l'obra, i que facin gaudir el públic». No debades, el conegut actor afirma que «el teatre és l'art més humil de tots perquè necessita constantment el concurs i la interacció amb l'espectador. D'això depèn l'èxit o el fracàs d'una obra».