P.G.Tàrrega.
Si hi ha un espai a la Fira de Teatre al Carrer de Tàrrega que no deixaran de visitar els prop de 700 programadors que enguany s'han acreditat per assitir a la cita, aquest és Sa Llotja.
En el seu recorregut, Carod-Rovira es va aturar a l'expositor de les Illes. Allà fou rebut per la directora general de Cultura del Govern, Catalina Sureda, i el responsable de l'àrea teatral del departament, Jaume Caldentey. Ambdos polítics van intercanviar una amistosa conversa en el decurs de la qual Sureda aprofità per lliurar al polític català el programa amb el qual Balears participa enguany a Tàrrega.
Totes les comunitats autònomes tenen allà un espai on presenten no només les propostes amb les quals s'omple la programació de la vint-i-cinquena edició de l'esdeveniment teatral sinó que també promocionen les companyies que en aquesta ocasió s'han hagut de quedar a casa.
Fins a Sa Llotja es va apropar ahir Josep Lluís Carod-Rovira. El líder d'ERC, que acaparà tota l'atenció de la premsa, va recórrer els distints expositors que ocupen les instal·lacions acompanyat del tinent de batle de la ciutat catalana i membres directius de la Fira.
Així mateix, la directora general de Cultura del Govern informà el dirigent d'ERC de l'existència d'un espai propi de les Illes Balears des de fa sis anys que apropa a la localitat catalana l'actualitat teatral feta a les Balears. Sureda també li explicà detalls d'anteriors participacions del teatre balear a la cita teatral.
Carod-Rovira felicità la comitiva balear i s'acomiadà d'ells per seguir un recorregut que encara es va perllongar per altres estands. L'humor irònic amb el qual la companyia Neo-Rural revisa la condició humana al seu espectacle La vida difíci serví per obrir dijous vespre la participació de les Illes a la XXV edició de la Fira de Teatre al Carrer de Tàrrega. El món de l'escena balear trobava també presència als carrers de la mà de Pasodos, que amb el seu espectacle de fusió de dansa El conjur del tango enamorà el públic que es donà cita a la plaça de les Nacions.
En la que era la seva primera participació a la fira, Neo-Rural s'estrenà amb un notable èxit de públic, més nombrós a la segona funció. I és que la primera representació de la companyia mallorquina coincidí amb l'actuació de Comediants. La veterana companyia catalana donava el sus oficial a la cita invocant amb focs i jocs de llum espectaculars l'àngel inaugural de la primera edició de l'esdeveniment, el 1981.
Mentre Foc als 25. Dimonis! revisava amb nostàlgia els 25 anys d'història del festival davant més de cinc mil espectadors, l'espai Illes Balears obria les seves portes a un reduït grup de persones, la majoria programadors oficials. Tanmateix, tot i no omplir l'aforament, els congregats van seguir amb «atenció i tensió» el desenvolupament de les set històries que componen La vida difíci, un conjunt d'accions corals, tics urbans i quotidians, que «fan referència a la condició humana», segons Carles Pujols, director de l'obra.
La incomunicació, l'abús que el grup exerceix contra l'individu, el desamor, la cobdícia o la impossibilitat de fer realitat els somnis són alguns dels temes que hi ha sota d'un text «difícil», de vegades proper al surrealisme, escrit per Carlos Mrzock i Alfons Allais i acompanyat pels poemes de Jacques Prevère. Musicats per Jaume Manresa (Antònia Font), aquests serveixen per connectar les diferents històries, «agilitar la narració i matisar els continguts de la narració que s'explica».
Després de patir tot el dia guaitant que la tormenta s'allunyàs de Tàrrega, Pasodos pujava a l'escenari de la plaça de les Nacions per presentar El conjur del Tango, que ahir es tornà a escenificar. La coreografia de Laura Macías, inspirada en un text d'Anthony Norton, fusiona la dansa clàssica, el ballet contemporani i el tango amb la narració per explicar una història de «gelosia, addiccions i passió» en quatre actes, assenyalà la ballarina. Acompanyen Macías Gavin de Paor, Xisco Segura, Jenny Frances, Ricardo Oria, Ana Eva Cruellas i David Marín.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.