La localitat es vestí per a l'ocasió i als carrers es podien veure imatges de la verge. Molts dels seus habitants anaven vestits de pagesos i els més petits duien cistelles amb caramels. Tothom esperava impacient la sortida de la relíquia.
Finalment, després de la missa de les vuit, la qual es va oficiar a l'església de Sant Bartomeu, les campanes anunciaren l'inici de la processó. Sis nines precediren al sèquit que transportava la relíquia de Santa Catalina. Al seu darrere, dotze nins desfilaren vestits d'angelets. De fons, la popular cançó Sor Tomaseta, tocada per la banda. La vicepresidenta del Govern balear, Rosa Estaràs, no va voler perdre's la tradicional processó i va assistir-hi amb el seu fill, la seva germana i els seus nebots.
A més de la processó, una part important de les festes correspon a l'elecció de la «beateta», la qual és seguida de ben a prop per tot el poble. La nina triada aquest any va ser Catalina Echevarría, una nina de cinc anys, nascuda un 3 de desembre, i que es va mostrar molt feliç amb la seva elecció, ja que va ser escollida entre vuit candidates. Estudiant del col.legi del Sagrado Corazón i amant de la natació, Catalina va assegurar que el que més li agrada de les festes del seu poble és l'acte triomfal. Allà, amb els seus dotze angelets, es passejarà per tots els carrers de Valldemossa.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.